Jocul Pokemon Go, care a devenit un fenomen si a fost prilej de stiri amuzante, dar si tulburatoare, starneste tot mai putin interes, arata un studiu citat de Bloomberg, dar si datele Google Trands. Maximul de utilizatori care jucau in lume a fost atins in jurul datei de 15 iulie si acum a scazut cu peste 30%, la sub 35 de milioane. In Romania, interesul pe Google fata de jocul celor de la Niantic este la o zecime fata de ziua de maxim.

PokedexFoto: Hotnews

La debut Pokemon Go ajunsese sa aiba mai multe descarci zilnic decat Twitter sau Whatsapp si oamenii petreceau in acest joc mai mult timp decat pe aplicatii consacrate.

Datele Apptopia arata ca Pokemon Go a atins maximul de 45 milioane de utilizatori unici/zi in jurul datei de 15 iulie ,iar in prezent numarul celor care joaca a scazut spre 30 de milioane. Si timpul mediul petrecut in joc a scazut.

Nivelul de interes pentru Pokemon Go in Romania a inceput sa creasca din data de 6 iulie de cand au aparut stiri despre jocul fenomen, arata datele Google Trends. Tot din ele reiese ca maximul a fost atins pe 16 iulie cand jocul era disponibil pentru a fi descarcat si la noi, iar de atunci nivelul de interes a inceput sa scada ireversibil.

Cum a evoluat interesul fata de Pokemon Go pe cautarile de pe Google, in Romania (sursa - Google Trends)

Luand ca reper data de 16 iulie, cand nivelul de interes pe cautarile Google in Romania a atins maximul, putem observa ca pe 21 iulie s-a ajuns la 75% si dupa 24 iulie, cand nivelul de interes fusese de 53%, scaderile au fost puternice, astfel ca in prezent interesul pentru termenul Pokemon go este la o zecime fata de cat era in ziua de maxim.

Datele Google Trends arata ca pe plan mondial cele mai bune zile au fost 13 si 14 iulie, cu un nivel de interes de 98% si 16 iulie, cu 100%. Pana pe 29 iulie nivelul de interes scazuse pana la numai o treime fata de ziua de maxim, insa datorita update-urilor, a noilor lansari si a stirilor iesite din comun nivelul de interes s-a ridicat spre 65% pe 4 august. De atunci a tot scazut, ajungand spre 22% pe 20 august.

In SUA, tara cu cei mai multi jucatori, maximul de interes a fost pe 11 si 12 iulie, scazand in prezent la numai 14%.

Scaderea poate fi explicata prin cativa factori

- jocul i-a dezamagit pe multi, fiind mult mai putin interesant decat se asteptau

- numeroasele probleme tehnice sunt enervante, serverele nu au mers cu orele

- la nivele superioare trebuie un numar urias de puncte, fapt descurajant

- jocul nu este interactiv, nu permite schimburi intre useri si nici lupte live intre pokemonii utilizatorilor.