Cel mai mare magazin foto din tara, F64, a implinit 15 ani de activitate in Romania, iar printre cele mai importante proiecte se numara lansarea unei noi platforme de vanzare (e-commerce), extinderea in afara Romaniei, inclusiv prin achizitia unor companii straine, si probabil, un al doilea magazin fizic in Romania, cel mai probabil in Cluj-Napoca, a declarat Marian Alecsiu, co-fondator al F64, intr-o conferinta de presa.

F64 15 aniFoto: F64

Alexiu spune ca F64 se va concentra in continuare pe ce stie sa faca cel mai bine, si anume comertul cu echipamente foto-video, plus partea de consultanta.

Compania are un singur magazin fizic, in Bucuresti, si nu a renuntat la ideea mai veche de a se extinde prin magazine fizice si in alte orase, primul pe lista fiind Cluj-Napoca. O tinta importanta este extinderea pe pietele din regiune, in afara Romaniei, prin e-commerce. Aceasta miscare va fi facuta inclusiv prin achizitia unor comercianti locali, cu sediul in tarile vizate. Marian Alecsiu nu a detaliat planul de extindere.

“Aniversam 15 ani de activitate. (...) Pentru viitor nu vom avea o schimbare de strategie, dar vom continua sa optimizam procese si sa devenim mai eficienti si mai performanti”, a spus Alexiu, precizand ca o decizie majora a fost internalizarea serviciilor IT, fapt care a si dus la cresterea numarului de angajati. In prezent F64 are 142 angajati.

Oficialii F64 observa cateva dintre tendintele pietei de echipamente foto-video si se asteapta ca unele nise sa se dezvolte in urmatorii ani.

In primul rand este vorba despre cresterea segmentului camerelor video de actiune, stil GoPro, piata atacata recent foarte puternic si de SONY.

Apoi este vorba despre drone, care acum cativa ani nu existau, iar in prezent marca DJI este foarte cunoscuta si a facut ca anumite cadre sa devina accesibile si fotografilor si operatorilor video cu resurse financiare mai limitate. Pana acum erau posibile numai trase din elicopter, la costuri foarte mari. Aparitia primei drone GoPro, denumita Karma, va dinamiza si mai mult piata dronelor, crede Marian Alecsiu.

Zona de echipamente video si accesorii dedicate vlog-urilor (video blog) este un alt segment de piata care va creste considerabil.

Asistam si la revenirea fotografiei pe film, motiv pentru care F64 decide sa se implice in developare si tiparire. Aceasta piata va ramane totusi de nisa, mai ales ca nu exista aparate foto noi, pe film, la vanzare. “Este o nisa interesanta, pe care nu o mai credeam capabila sa revina, dar observ mai ales ca fotografii foarte tineri manifesta mare interes pentru fotografia pe film”, a spus Alecsiu, precizand totusi ca “in niciun caz nu va deveni o industrie”.

Anul 2016, pana in prezent, este cel mai bun an din istoria companiei, spune Alexiu. Anul trecut F64 a avut vanzari in crestere cu 8% (la 21 milioane euro), iar pentru anul acesta tinta este o crestere de 20% (la peste 25 milioane euro). Pentru anul 2017 este tintita tot o crestere de doua cifre.

F64 livreaza intre 2.000 si 3.000 colete pe saptamana. Orasul Bucuresti reprezinta circa 40% din vanzari. Urmeaza apoi Cluj-Napoca, Iasi, Brasov si Timisoara.

La F64, valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 1.000 de lei, iar cele mai vandute produse achizitionate in 2015 au fost: camerele foto DSLR Canon EOS 6D, Nikon D750, Canon EOS 70D, Nikon D5300, dar si modelul mirrorless Sony Alpha 5000.