Fitbit, cel mai mare jucator din piata dispozitivelor "wearables" este in discutii avansate pentru cumpararea companiei Pebble, cunoscuta pentru ceasurile sale inteligente si pentru campaniile de succes de pe Kickstarter. Pebble are mari probleme, a renuntat la un sfert dintre angajati si era in cautarea unui cumparator, in timp ce Fitbit vrea sa-si diversifice oferta, pe fondul scaderii vanzarilor. Cele doua companii nu au comentat informatiile aparute in mai multe publicatii.

Ceasul Pebble TimeFoto: Pebble

Pebble a lansat in 2012 primul smartwatch care a avut succes in special datorita platformei de aplicatii. Pebble a fost printre primele companii care au avut succes pe o piata care nici pana acum nu a convins.

Compania a strans 40 milioane dolari prin campaniile de pe site-ul de crowdfunding Kickstarter si a primit si 15 milioane dolari finantare in 2013. Desi ceasurile au multi fani, Pebble nu a reusit sa vamda volume mari si are dificultati financiare.

Fitbit este interesata de proprietatea intelectuala detinuta de Pebble si mai ales de platforma software PebbleOS care contine unul dintre cele mai bogate cataloage de aplicatii din domeniul "purtabilelor" care pot fi sincronizate atat cu terminale ce ruleaza iOS, cat si cu Android. Insa, desi fondatorul Pebble spera sa vanda compania cu 200 milioane dolari, sursele spun ca pretul oferit este mult mai mic.

Multe dintre companiile din domeniul bratarilor de fitness si ceasurilor smart au probleme, fiindca vanzarile nu sunt grozave. Jawbone are vanzari mici, Microsoft a renuntat la bratara Band, Apple si-a vazut vanzarile de Watch scazand cu peste 50% anul acesta, iar Fitbit a anuntat ca vanzarile in acest trimestru vor fi sub asteptarile analistilor.

Ceasurile Pebble pot fi comandate si de pe magazinele online de la noi, cele mai ieftine modele fiind la sub 600 lei, si cele mai scumpe versiuni, la peste 1.300 lei.

Surse: The Verge, Financial Times