Snapchat, aplicatia construita pe ideea mesajelor care dispar la cateva secunde dupa ce sunt citite, si-a anuntat planurile de intrare pe bursa de la New York si vrea sa styranga 3 miliarde de dolari din IPO. Aplicatia Snapchat are 160 de milioane de utilizatori si este evaluata la 25 miliarde dolari. Desi vanzarile au crescut de sapte ori, pierderile sunt foarte mari, depasind 500 milioane dolari anul trecut.

SnapchatFoto: Flickr

Intrarea Snapchat pe bursa este asteptata de multi si se considera ca e cea mai importanta listare din 2014 incoace si cea mai mare din tehnologie de la intrarea Facebook pe bursa, in 2012.

Cifra de afaceri a companiei a crescut de sapte ori anul trecut, pana la 404 milioane dolari, insa pierderile au crescut si ele de la 373 milioane dolari in 2015, la 515 milioane dolari anul trecut.

Pe bursa vor fi puse actiuni fara drept de vot, iar fondatorii Snapchat vor avea in continuare controlul legat de marile decizii, cum ar fi numirea de directori, sau fuziuni si achizitii.

Snapchat are venituri medii globale trimestriale de 1,05 doalri/user, crestere fata de 0,31 dolari/user acum un an. In America de Nord indicatorul arata mult mai bine: 2,15 dolari/user. Ca si comparatie, Facebook a avut in medie 4,83 dolari/user, in SUA si Canada media fiind insa mult superioara: 19,81 dolari.

Sursa: Financial Times