Google a lansat contra-ofensiva impotriva Comisiei Europene depunand un recurs contra amendei record impusa in iunie de forul european, pentru abuz de pozitie dominanta, scrie AFP. Compania a fost amendata pentru faptul ca a abuzat de pozitia sa dominanta in cautarile online pentru a favoriza comparatorul sau de preturi "Google Shopping".

Logo GoogleFoto: Flickr

Acum, Curtea Europeana a UE a confirmat ca recursul in anulare a fost depus de catre Google.

Google isi exprimase dezacordul fata de amenda imediat dupa anuntarea deciziei si spunea ca va face apel. “Cei care cumpara online vor sa gaseasca produsele si serviciile dorite rapid si usor. La randul lor, companiile vor sa promoveze aceleasi produse si servicii. De aceea, Google arata reclame dedicate celor care fac cumparaturi, conectandu-i cu mii de companii, mici si mari, cu beneficii pentru ambele parti. Cu tot respectul, nu suntem de acord cu concluziile anuntate astazi".

Google a fost amendata pentru modul in care a avantajat abuziv un serviciu de comparare a preturilor, serviciu lansat in 2004 sub numele de Froogle, redenumit Google Product Search in 2008 si apoi Google Shopping, din 2013. Serviciul a fost lansat in 2008 in Germania si de atunci au fost adaugate 12 tari.

Practicile ilegale promovate de Google au dus la cresterea traficului pentru serviciul de comparare de preturi al companiei. Exemplele sunt edificatoare: traficul a crescut de 45 de ori in regatul Unit, de 35 de ori in Germania si de 19 ori in Franta, in timp ce la concurenti scaderile au fost si de 80-90%, spunea Comisia Europeana.

Actiunile Google au fost nocive pentru companiile rivale care detineau comparatoare de preturi fiindca Google are in toate cele 13 tari cote in jurul sau peste 90%, ceea ce ii confera Google influenta extrem de mare pe piata cautarilor pe internet. CE noteaza ca, desi o astfel de dominanta nu este ilegala, companiile care domina atat de puternic un sector au responabilitatea speciala de a nu restrictiona concurenta.

CE mai nota ca Google este din 2008 motorul de cautare numarul unu in cele 30 dintre 31 de tari ale comunitati economice europene. In acest context pentru alte companii intrarea pe piata este extrem de complicata din cauza efectului de retea: cu cat mai multi consumatori folosesc un motor de cautare, cu atat mai mult acest motor devine mai atractiv pentru advertiseri. Profiturile generate pot fi folosite apoi pentru a atrage tot mai multi consumatori. In plus, datele adunate de motoarele de cautare despre clienti pot fi folosite pentru a imbunatati rezultatele afisate de motorul de cautare.