eMAG a anuntat ca editia din 2017 a Black Friday va fi pe 17 noiembrie, compania promitand doua milioane de produse la oferta. Fenomenul de shopping Black Friday se tine din 2011 in Romania si de la an la an s-au adaugat noi magazine. eMAG, fiind cel mai mare retailer online, data aleasa de acesta este adoptata si de alte magazine. Anul trecut peste 1.000 de magazine online au participat la Black Friday.

Tudor Manea si Iulian Stanciu de la eMAGFoto: eMAG

In 2016, de Black Friday romanii au cumparat diverse lucruri iesite din comun: lingo-uri de aur, autoturisme, genti de peste 5.000 de lei si laptop-uri de peste 10.000 de lei/bucata.

Black Friday, marea zi a reducerilor, a inceput timid in Romania in 2011 si a crescut enorm in 2013, 2014, dar si in ultimii doi ani. La fel s-au inmultit si controversele si nemultumirile, pe internet aparand in fiecare an print screen-uri cu preturi care nu scadeau cat de mult promitea comerciantul.

De la an la an campaniile de Black Friday sunt tot mai lungi, unele companii alegand sa le inceapa la 1 noiembrie, sau chiar in a doua jumatate a lui octombrie. In plus, daca acum trei-patru ani parea o mare surpriza ca retailerii electro-IT sa aiba in oferta si autoturisme, acum tot mai multi au in oferta masini (practic cupoane de reducere negociate cu dealerii auto).

eMAG a fost, in 2016, destinatia principala a celor care au cumparat ceva de Black Friday, fiind ales de 36,8% dintre cumparatori. "Avand in vedere cresterea constanta de la an la an, ne asteptam ca si Black Friday-ul de anul acesta sa fie un nou record, din toate punctele de vedere", a declarat Tudor Manea, General Manager eMAG. Compania a avut in oferta 80.000 de produse la prima editie BF, in 2011, iar acum vor fi 2 milioane la cei 4.000 de reselleri de pe platforma.

Anul trecut eMAG a vandut de peste 300 milioane lei de Black Frday. In ultimii ani eMAG a dat drumul campaniei in cursul diminetii, intre oree 6.00 si 7.00, produsele cele mai interesante terminandu-se in primele minute.

eMAG citeaza un studiu realizat de Kantar Millward Brown dupa editia de anul trecut a Black Friday, studiu ce arata faptul ca 94,3% din populatia cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani auzise de cel mai asteptat eveniment de shopping al anului. Acelasi studiu a confirmat preferinta tot mai ridicata a romanilor pentru cumparaturile online: de Black Friday, 47,5% din cei care au achizitionat ceva au comandat online, in timp ce pentru offline au optat 41,5%, iar 11% au imbinat ambele modalitati.