​Uriasa sarbatoare a cumparaturilor organizata de gigantul chinez Alibaba a adus un nou record, magazinele de pe platforma vanzand de peste 25 miliarde dolari pe 11 noiembrie. Cresterea a fost de 39% fata de anul trecut si Alibaba a inclus pe platforma si sute de mii de magazine din zona rurala a Chinei si a extins Singles Day in tot mai multe tari.

Pagina principala Taobabo, platforma e-commerce a AlibabaFoto: Taobao

Anul trecut magazinele de pe platforma Alibaba au vandut de aproape 18 miliarde dolari, iar anul acesta totalul a depasit si cele mai optimiste asteptari: 25,4 miliarde dolari. Peste 1.000 de brand-uri straine au fost prezente, iar 82 dintre ele au avut vanzari de peste 100 milioane yuani (15 milioane dolari) fiecare. In momentele de maxim au fost procesate peste 250.000 comenzi/secunda si noua din zece comenzi au fost facute de pe dispozitive mobile.

Per total vanzarile nu vor fi atat de ridicate fiindca vor fi numeroase retururi, unele estimari fiind ca ar putea fi vorba de peste 10% din valoarea totala a produselor comandate.

Alibaba estimeaza ca magazinele de pe platforma sa vor expedia in total peste 700 de milioane de pachete datorita comenzilor primite pe 11 noiembrie.

Alibaba a convins si a ajutat sute de mii de magazine din zona rurala a Chinei sa participe la marea zi de shopping si a dat si un exemplu, spunand ca o ferma din provincia Shandong a vandut 400.000 de oua de rata.

Surse: Bloomberg, Financial Times