​Facebook a avut anul trecut in premiera venituri de peste 40 miliarde dolari si profit de peste 16 miliarde, numarul de utilizatori care intra macar o data pe luna fiind de 2,13 miliarde. Insa, trimestrul trecut, datorita schimbarilor facute la News Feed, numarul de utilizatori in SUA si Canada a inregistrat pentru prima oara o scadere. 2017 a fost cel mai controversat an din istoria Facebook din cauza criticilor legate de influenta ruseasca si de modul in care sunt gestionate datele.Din cauza schimbarilor din News Feed timpul petrecut de utilizatori pe retea a scazut cu 5%, echivalentul a 50 milioane de ore, in ultimul trimestru.

Foto:

Veniturile au fost de 40,6 miliarde dolari, cu 47% peste 2016, in timp ce profitul net a urcat cu 56%, la 16 miliarde dolari. Numarul total de angajati a depasit 25.000, crescand cu 47% in ultimul an.

Numarul celor care intra zilnic a ajuns la 1,4 miliarde, cu 14% mai mult fata de acum un an, iar macar o data pe luna intra 2,13 miliarde de useri. Ponderea publicitatii mobile a ajuns la 89% din veniturile totale de publicitate, cu cinci puncte procentuale fata de acum un an.

Zuckerberg a catalogat 2017 ca fiind un an "solid, dar si greu" pentru Facebook. Rezultatele financiare au adus acum si o premiera: numarul de useri care intra zilnic in SUA si Canada a scazut in premiera in ultimele trei luni. Este vorba de o scadere cu 700.000, pana la 184 milioane.

Mark Zuckerberg anunta pe 11 ianuarie una dintre cele mai mari schimbari ale News Feed-ului din ultimii ani, urmand ca utilizatorilor sa le apara mai multe postari de la membrii familiei si de la prieteni, in detrimentul postarilor de la companii, brand-uri si diverse pubiicatii. Schimbarea va afecta organizatiile media si paginile diverselor brand-uri, fiindca mai putini vor vedea aceste postari, daca nu sunt promovate. Publicitatea in retea NU va fi afectata in vreun fel de schimbari, a spus John Hegeman, vicepresedintele Facebook.