​Mark Zuckerberg a anunțat la conferința dezvoltatorilor F8 că se lucrează la o opțiune care va permite utilizatorilor să șteargă istoria lor de browsing de pe rețea, în modul în care o poți șterge și la un browser convențional. Mai mult, utilizatorii vor putea vedea ce site-uri și aplicații trimit la Facebook date despre ei și vor putea șterge o parte dintre aceste date. ”După audierea din Congres am învățat un lucru: că nu am avut răspunsuri clare la unele întrebări despre date. Lucrăm pentru a ne asigura că totul va fi clar”, spune șeful Facebook.

Facebook Clear HistoryFoto: Captura YouTube

”Va fi un buton simplu pentru a șterge istoria de browsing de pe Facebook: pe ce ai făcut click, ce site-uri ai vizitat și așa mai departe”, spune Zuckerberg,

Zuckerberg a comparat noua unealtă Clear History cu ștergerea cookie-urilor din browser și, cei care vor alege să șteargă toate informațiile posibile, vor trebui să se aștepte ca experiența generală pe Facebook să aibă de suferit, să fie mai complicată autentificarea pe unele site-uri și să dureze ceva timp până când Facebook îți învață din nou preferințele.

”După ce am trecut în revistă sistemele noastre am ajuns la concluzia că este genul de control pe care ar trebui să-l dețineți și exact cel pe care l-au cerut și grupurile care susțin dreptul la viață privată. Vom lucra cu acestea ca totul să iasă bine”.

Facebook spune că va dura câteva luni până când această ”unealtă” va fi disponibilă și va lucra cu autorități, cercetători și grupuri de privacy.

Un serviciu de dating

Mark Zuckerberg a dezvăluit că în viitor va exista un serviciu de "dating", printre alte produse noi. El a spus publicului că funcția de "dating" va lua în considerare aspectele legate de confidențialitate și va fi lansată "în curând", scrie BBC.

"Sunt 200 de milioane de oameni pe Facebook ce au ca status al relației singur", spune Zuckerberg.

Acțiunile afacerii matrimoniale Match Group au scăzut cu peste 23% după dezvăluire. Aceasta deține Tinder, o aplicație de "dating" care își furnizează informațiile de profil de pe Facebook.

Zuckerberg și-a rotunjit lista dezvăluirilor, spunând că divizia de realitate virtuală a companiei sale, Oculus, a început livrarea primului set autonom de căști cu ochelari VR , ceea ce înseamnă că dispozitivul nu trebuie să fie conectat la un PC sau un smartphone pentru a funcționa.