​Google va schimba multe la înfățișarea paginii de Search în următorii ani, insistând pe conținut foto și video și încercând să anticipeze ce vrea utilizatorul, înainte ca el să caute acel lucru. Treptat, pagina de Search va cuprinde elemente diverse și se va apropia de ce se întâmplă pe Instagram, Snapchat sau Facebook. Google va lucra mult și la comenzile vocale, pentru ca userii să poată avea adevărate conversații cu asistentul vocal. Compania face extrem de multe schimbări în căutare: anul trecut au fost peste 200.000 de experimente care au dus la peste 2.400 de schimbări aplicate la algoritmi.

Google la 20 de aniFoto: Google

Google va trece dincolo de cele 10 sau 20 de linkuri afișate pe pagină după ce utilizatorul caută un termen. În următoarele luni și în anii ce vin vor intra pe pagina de Căutări elemente din social media precum news feed-ul, video-uri verticale, multe fotografii, dar și categoria Stories.

De ce? Pentru că s-a schimbat modul în care oamenii caută și s-a schimbat și răspunsul așteptat, preferințele celor care acum au 15-30 de ani fiind diferite de cei care aveau această vârstă ân primii ani de existență a Google.

”Vor mai mult conținut vizual. Pentru ei, zece link-uri albastre chiar arată ciudat”, spune, citată de Mashable, Cathy Edwards, șefa Google Images. Ea spune că în tot mai multe cazuri răspunsul la o întrebare nu trebuie să fie dat printr-o serie de cuvinte, ci printr-o fotografie sau un video.

Ce a anunțat Google acum, la împlinirea a 20 de ani? Opțiunea Discover va arăta în pagina de căutare conținut care l-ar putea interesa pe utilizator, pe baza istoricului căutărilor și pe baza lucrurilor care-l interesează.

Va apărea și rubrica Stories, un fel de News Feed, cu diverse articole pe care utilizatorul poate face click, tot pe baza istoricului de pe Google.

Se vor schimba algoritmii și pe căutarea bazată pe imagini, vor putea fi ierarhizate mai bine și vor fi afișate și descrieri ale imaginii, pentru a înțelege mai bine dacă merită sau nu să faci click pe ea. În căutarea de imagini va fi integrată și funcția Google Lens, pentru a căuta anumite elemente în imagini.

Google va insista și pe perfecționarea modului în care este înțeleasă și interpretată vorbirea, astfel încât userii să poată avea cu asistentul vocal adevărate conversații. Google merge pe ideea că este mult mai ușor pentru un utilizator să facă o căutare vocală, decât una prin scris, astfel că asistentul vocal va înțelege lucruri tot mai sofisticate.

Google vrea să-i păstreze pe utilizatori cât mai mult pe site-urile sale, astfel că promite și posibilitatea de a extinde căutarea cu diverse elemente dorite de user, fără ca acesta să mai iasă din site-urile Google pentru a ajunge pe alte site-uri.

O dovadă este și prezentarea unei opțiuni numite Journey care vorbește despre o adevărată ”călătorie” pe care utilizatorii o fac, referindu-se la faptul că oamenii caută zile în șir lucruri legate de aceeași temă, iar Google le va permite oamenilor să revină mult mai repede la lucruri pe care le-au căutat și diversele teme vor fi sortate pe categorii.

Google vera să se adapteze pentru gusturile ”milenialilor” care nu mai au răndarea să caute prin mari cantități de text, ci vor totul aproape ”de-a gata”, în format foto sau video. Rămâne de văzut dacă Google nu va evta pericolul de supraîncărcare a paginii de Search.