​Mark Zuckerberg a anunțat joi cea mai importantă schimbare de strategie pentru Facebook, după ce rețeaua socială a fost intens criticată în ultimele 18 luni. Oamenii vor fi încurajați să comunice în cadrul unor grupuri mai mici, se va pune accent pe criptare și vor fi unificate platformele Instagram, Messenger și WhatsApp. Pariul este unul riscant, fiindcă Facebook riscă să ”strice” aplicații foarte apreciate precum Instagram sau Whatsapp. În plus, vor avea prioritate mesajele private, mai ales cele care dispar automat după un anumit timp, în detrimentul News Feed-ului care a fost promovat intens anii trecuți.

HotNews.roFoto: Hotnews

După ani de zile în care Facebook a încurajat postările publice, acum încearcă să se reinventeze ca loc al mesajelor private sau în cadrul unor grupuri mici.

”Gândindu-mă la viitorul internetului cred că o platformă bazată pe comunicațiile intime va deveni mai importantă decât platformele deschise din prezent”, spune Zuckerberg.

Facebook, utilizată de 2,3 miliarde de oameni, promite să cripteze pe viitor toate mesajele private dintre utilizatori, iar Zuckerberg spune că lucrurile se vor schimba și rețeaua socială se va transforma dintr-un loc în care informațiile sunt difuzate în cadrul unor grupuri mari (un fel de piață centrală) într-un fel de ”sufragerie”, adică un loc unde oamenii comunică în grupuri mult mai mici, dar cu persoane în care au foarte mare încredere.

”Intimitatea le oferă oamenilor libertatea de a fi ei înșiși și de a stabili în mod mult mai natural legături. Tocmai de aceea construim rețele sociale”, spune Zuckerberg.

Zuckerberg mai spune că se vede clar că mesajele private și cele care dispar după un anumit timp (Stories), dar și grupurile mici sunt formatele de comunicare ce cresc cel mai repede. El promite că vor putea fi trimise mesaje între userii Instagram Direct, Messenger și WhatsApp.

”Mă aștept în câțiva ani ca versiunile viitoare de Messenger și Whatsapp să devină principalele mijloace de comunicare pe rețeaua Facebook”, a mai spus Zuckerberg.

O bună parte dintre reacțiile la anunțurile lui Zuckerberg au fost sceptice, fiindcă oamenii vor mai multe detalii despre ce se va schimba și vor mult mai multe date concrete. Ce promite exact Facebook, va colecta mai puține date despre ueri, criptarea extinsă îi va afecta profiturile? Sunt întrebări care au apărut și la care nu se știe când vom avea răspuns.

Și Zuckerberg a admis în mesajul său că publicul poate fi sceptic când este vorba de pașii promiși de rețea la capitolul privacy, dat fiindcă că Facebook ”nu are o reputație solidă în construcția de servicii înclinate spre privacy” (privacy protective services).