Tim Cook a transformat Apple în cel mai valoros brand din lume, transmite The Guardian. Ar putea fi planurile acestuia pentru Apple un succes sau un semn că Apple parcurge o perioadă dificilă?

Invitatie eveniment AppleFoto: Apple

Luni, directorul executiv al companiei Apple, Tim Cook, va dezvălui la Teatrul Steve Jobs din campusul Cupertino din California noile planuri ale companiei. Detaliile noului plan de afaceri Apple sunt puține momentan, dar analiștii sunt de părere că Apple plănuiește să lanseze o nouă platformă pentru publicații de știri, dar și pentru show-uri televizate orginale care ar aduce noua platformă Apple pe picior de egalitate cu Netflix, Amazon, Hulu și alți rivali de pe piața de streaming.

Cook, care a preluat conducerea companiei de la Steve Jobs în 2011, știe că evenimentul de astăzi va juca un rol instrumental în dezvoltarea companiei de acum înainte. În vreme ce Cook nu are foarte multă carismă, rezultatele financiare ale companiei din 2011 au fost spectaculoase. La moartea lui Jobs în 2011, Apple valora 300 miliarde de dolari. Astăzi, compania valorează de trei ori mai mult. Cook a transformat Apple într-o mașinărie generatoare de bani, cel mai valoros brand din lume.

Cu toate acestea, coroana alunecă încet dar sigur de pe creștetul celor de la Apple. iPhone-ul este cu siguranță cel mai de succes produs de consum al generației sale, cu mai mult de 2 miliarde de exemplare vândute în lumea largă. Doar produsele iPhone au ajutat compania să strângă aproape la fel de mulți bani ca PIB-ul Portugaliei. Însă vânzările au scăzut. În ianuarie, Apple a raportat prima perioadă de scăderi în vânzări din ultimul deceniu de activitate.

Dacă lansarea de luni se dovedește a fi un succes pentru Cook, atunci un nou capitol din povestea Apple va lua drumul succesului. Eșecul lansării ar putea să aducă în atenția publicului eterna problemă a companiei: ce va aduce această companie extrem de bogată și de succes după iPhone?