Compania Yandex, supranumită ”Google-ul Rusiei” va intra pe piața românească printr-o aplicație de taxi numită Yango, au spus pentru HotNews.ro surse din piață. Yango s-ar putea lansa în luna iunie, aplicația fiind prezentă până acum în 15 țări, într-unele sub numele Yango, iar în altele, Yandex Taxi. Yandex are o capitalizare de piață de aproximativ 12 miliarde dolari și este prezentă în numeroase domenii, de la mașini autonome, până la publicitate online. Yango se descrie ca serviciu de ”ride-hailing” prin care îți poți comanda un taxi autorizat. Aplicația este mai deosebită prin faptul că în unele țări funcționează în stil ride-sharing, iar în altele cu taxi-uri autorizate.
Sursele spun că Yandex va încheia parteneriate cu companii locale de transport și nu va lucra direct cu șoferii. Sursele spun că mai multe detalii despre cum va opera Yango pe plan local vor fi făcute publice mult mai aproape de momentul lansării. Deocamdată sunt mai multe întrebări decât răspunsuri.
Într-o declarație pentru HotNews.ro cei de la Yandex au spus că
”Nu comentăm zvonuri, dar putem să confirmăm că suntem cu siguranță interesați de cele mai multe țări și regiuni ale lumii”
Confirmarea interesului Yandex pentru România se poate găsi însă într-un
anunț de angajare în care se cer cunoștințe de română.
Interfața Yango
Yango și versiunea Yandex Taxi se descriu ca fiind aplicații de ride-hailing și de livrare de mâncare.
Pe site-ul Yango, aceasta este descrisă ca fiind o aplicație mobilă prin care poți comanda de pe telefon sau desktop un taxi autorizat, fără să suni la vreun dispecerat. Compania spune că timpul mediu de așteptare este de cinci minute, aflii prețul înainte de cursă și în unele piețe există și tarif dinamic.
”Yango este serviciul tău personal de transport. Fără să fie nevoie să suni, fără griji de parcare sau alimentare. Cu doar câteva click-uri poți să urmărești taxiul de când plasezi comanda până la destinație”
Yandex a lansat în 2011 Yandex Taxi, iar brand-ul Yango, care va fi lansat în România, a devenit de sine stătător în 2014. Yango este prezentă în trei țări: Finlanda, Israel și Coasta de Fildeș. În alte 12 țări este prezent brand-ul Yandex Taxi.
Yandex Taxi a preluat în 2017 operațiunile Uber din Rusia și din alte țări ale fostei URSS, iar acum Yandex deține 59% din compania mixtă, iar Uber are 36,6%. Uber și Yandex și-au combinat operațiunile din 127 de orașe din Rusia și din alte țări din fosta URSS, precum Armenia, Azerbaijan, Belarus, Georgia și Kazakhstan. Noua companie era evaluată la 3,8 miiarde dolari la început de 2018 și Uber a investit 225 milioane dolari în joint-venture, iar Yandex, 100 milioane dolari,
Yandex se extinde în regiune și este prezentă în țări precum Serbia, Ucraina sau Moldova
Yandex s-a înființat în 1997 și acum are o capitalizare de 12 miliarde dolari, fiind listată la New York. Compania este un fel de Google, Amazon și Spotify al Rusiei, una dintre puținele țări unde giganții americani tech NU domină piața.
Yandex are o cifră anuală de afaceri de peste 2 miliarde dolari, peste 8.000 de angajați și deține 57% pe piața rusă a motoarelor de căutare, în timp ce hărțile sale sunt folosite de peste 20 de milioane de oameni în Rusia.
Yandex este activă în foarte multe domenii: a lansat propriul smartphone, testează mașini autonome, are site-uri de anunțuri, a lansat propriul asistent vocal și are operațiuni în multe țări din Europa de Est.
În Rusia, unde sunt produse modelele Duster, Sandero și Logan, dar vândute sub sigla Renault, Yandex va furniza pentru mașinile mărcii franceze serviciile de infotainment de pe bord (navigație, asistent vocal, muzică).
Mașină Yandex Taxi
javre comuniste !
Probabil Yango se considera aplicatie de taxi si nu de carsharing!
ma rog, concurenta cea mai mare i-ar fi facut-o aplicatia Bolt, care chema si taxi si carsharing in acelasi timp.
Concurential, e posibil sa fie mai bine pentru romani, daca iau comisioane mai mici ca ceilalti. Pe partea de informatii useri (cine si unde a fost) ar fi o problema si ar trebui un cadru legislativ care sa se aplice tuturor.
Trage tu concluzia, cu capul din dotare ;)
Nu-mi amintesc sa facem parte din fosta urss. Presupun ca acolo a fost o semi-japca sau santaj in asociere, stil China. Si cand zic presupun, sunt mai mult ca sigur, dar nu cred ca scrie undeva negru pe alb. :))
Sa interzicem si bomboanele Chisinau de Seara, ca patronul a facut nu stiu ce cu rusii in Moldova? Gizas... Nu se poate purta o discutie tehnica sau pe lege, ca lumea e cu rusii-n gura.
Asa ca trage si tu concluzia? Mai sunt Uber si Bolt pe piata? Teoretic nu le-a interzis nimeni, dar practic NU.
Daca vin rusii si sunt lasati sa lucreze, mi se pare discriminare. Sau ei se considera taxi si Uberul e carsharing?
Din ce am urmarit, inca e in lucru reglementarea pentru ei. (era pe aici). Solutia e decenta. Afla si unii ce inseamna costuri intr-un domeniu. Cum ar fi "bancherule" sa fac o aplicatie pentru camatari numita LOVELEONLINE si sa zic ca este un serviciu digital si n-are treaba cu serviciile financiare reglementate, pentru ca este vorba de moneysharing? Ce costuri si reglementari are o banca sau o ifn?
Pana se definitiveaza reglementarea, piata e in aer pe carsharing. Nu sunt interzisi, insa s-a scos o portita care le permitea sa faca, nesanctionati, ce nu aveau voie si fix asta faceau: TAXIMETRIE. Pana una-alta, ar trebui dresati/beliti taxime tristii care refuza curse si merg doar unde vor si pe cat vor.
Risia trebuie sa faca eforturi mari pentru a-si spala pacatele din trecut!
Asa ca lasa-ne cu Rusia!
Cat timp respecta legile, nu li se fac favoruri speciale, cum se practica pe la noi, si decarteaza in economie, mie mi se falfaie de rahaturi de genul asta.
Nici americanii nu au scarba sa le foloseasca motoarele de racheta pentru lansari in spatiu, desi ii ard pe alte chestii. Nu se amesteca lucrurile. Pe langa ca tu pui umarul la a-i creste lui putin contul din banca, consumand (in)direct gaze rusesti, vrei sa spui ca si americanii sunt prosti? Uite unde se afla miezul pamantului, sa mor.... :))))
Scot gaz si-l vand,
Mai nou, la asta ne pricepen si noi....taiem padurile si le vindem!
Eu cu poporul rus nu am absolut nimic, ci poate ca isi accepta conducatorii si mai ales ii accepta pe acei oligarhi. Coruptia e in floare!
Daca aplicatia e ok si firma plateste toate darile la centima aici, fara "avantaje" gen fata sefului fiscului sefa la ei (UBER), care-i problema? Ca e facuta de rusi?!?
Cam ca tristrul de mai sus care, la fel, se complace si-i face burta mare lui putin, in timp ce e anti-rusi. N-ar renunta la produsele rusesti. Bine, la el gazul nu o fi rusesc, ca nu are eticheta sa scrie pe el.
O alta faza reala, cineva care a intrat in partid, cu greu, ca sa nu i se mai puna talpi. Sa zicem ca nu avea origini "sanatoase". ;)
Ceva imi spune ca Dracnev a aranajat cu Yandex sa vina la noi, ca apoi ei sa acopere gaurile din buget pentru a-si asigura electoratul nu numai de la europarlamentare, dar si din 2020.
De ce cred asta? Lasand la o parte concluzia evidenta, iata:
https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/lespresso-negocieri-secrete-pentru-finantarea-partidului-lui-salvini-cu-bani-rusesti-1086688
Si ce au declarat rusnacii nostri dragi si iubiti? Ca vor parasi social-democratii europeni si se baga in gruparea euro-sceptica cu Salvini in frunte.
O spalare de bani perfect legala ce nu numai ca ar fi alimentat bugetul, dar ar fi si arhi-finantat PSD-ul si ar fi crescut influenta ruseasca, precum in celelalte tari euro-sceptice.
Cu comunistii nu exista coincidente.
- De cine nu tie drag de ala nu scapi...
- "Business" de-a lui Meleshcanovich & Co.
- Cu calutii troiani securisto-comunisti totul e posibil din partea CCCP in Romania.
Mai repede as reglementa informatiile despre useri, ca acolo poti spune ca e potential dubios. Vor sti cine a fost si unde. Toti o fac, acum mai vor si astia.
Concurenta afla abia acum.
sa vedem cum se plimba bucurestenii cu rusnacii...
Nu vreau niste legi pentru firmele de taximetrie niste alte legi pentru Uber/Yandex si eu personal daca vreau ca cetatean la mine in tara sa fac o afacere de supravietuire, taximetrie, eu sa nu am voie. Realitatea de acum asa arata: Firmele de taximetrie trebuie sa respecte un pret impus, niste reguli, daca te duci la ei sa te care 5 m ca asa ai vrut tu, ei sunt obligati, sa aiba autorizatie de la primarie (alta magarie - care se eilbereaza in numar fix, anticoncurential) , firmele de tim UBER/YANDEX au voie ce pret vor ele, fara autorizatie, dar pleaca banul si in SUA/Rusia si eu cetatean de sine statator N-AM VOIE!!!!