Yango - Rușii de la Yandex au intrat pe piața aplicațiilor de ride-sharing în București și promit chiar și tarife la jumătate față de concurență

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 27 iunie 2019, 12:09 Economie | IT


Masini de la Yango
Foto: Hotnews
​Yandex, una dintre cele mai mari companii de tehnologie din Rusia, a intrat pe piața de ride-sharing în București și va concura cu Uber, Clever și Bolt. Aplicația Yango este disponibilă și compania promite că un timp comsionul va fi zero pentru șoferi, iar tarifele vor fi mai mici decât la concurență. Yango spune că se deosebește de alte aplicații prin faptul că lucrează doar cu ”companii de transport”. ”Lucrăm prin intermediul partenerilor, suntem o companie de IT și avem parteneri care lucrează cu șoferii, se ocupă de documente și plătesc toate actele necesare”, spun cei de la Yango. În lista de parteneri din aplicație pot fi văzute PFA-uri, SRL-uri, companii de leasing, dar și de rent-a-car.

Yanngo spune că acum, la început, în mod promoțional, călătoriile comandate prin intermediul aplicației pornesc de la prețul de 5 lei cu discount, care include rezervarea mașinii, o distanță de 3 km și o durată a cursei de 7 minute. Consultând tarifele partenerilor de plaicație se poate vedea că prețul minim afișat de acesta este de 8 lei pe călătorie (incluzând 3 km și 7 minute) iar apoi tariful este de 1,5 lei/km plus 0,22 lei/minut.

”De exemplu, o cursă din Drumul Taberei către Centrul Istoric costă circa 10 lei, în timp ce o călătorie din Piața Muncii la Pipera va fi în jur de 11,5 lei, în timp ce la concurență este 27 de lei”
, spune directorul general Andrei Voicu, responsabil pentru România și Moldova la Yango. De precizat aici că între Piața Muncii și Pipera sunt 7-8 km, iar prețul de 27 de lei dat ca exemplu este mare.

Clienții Yango vor putea ajunge de la Aeroportul Otopeni până în centrul Bucureștiului (Piața Universității) cu aproximativ 35 lei. În prezent, plata curselor este disponibilă doar prin intermediul unui card bancar înregistrat în aplicație, mai spun cei de la Yango.

Cei de la Yango spun că lucrează doar cu companii ”de transport”, nu au filiala locală și promit că vor respecta în totalitate legislația.

”Ca și modalitate de funcționare, lucrăm doar cu companii, cu parteneri care de fapt și de drept au autorizație de transport, iar șoferii sunt ai lor și se conectează prin aceste flote”, spune Voicu. Yango are în prezent 55 de parteneri care, spune compania, au în total 3.000 de șoferi.

”Lucrăm prin intermediul partemerilor, suntem o companie de IT și avem parteneri care lucrează cu șoferii, se ocupă de documente și plătesc toate taxele necesare. Noi sunten companie de tehnologie și furnizăm soluția de IT și asta este important să înțelegeți. Așadar avem parteneri care sunt entități juridice în România și vor folosi soluția noastră pentru a furniza servicii”, explică Musheg Sahakian, Directorul de Extindere Globală al Yango.



Cei de la Yango spun că algoritmul din spatele aplicației este atât de eficient încât ”șoferiii nu vor petrece prea mult timp fără comandă”. În plus, pentru o perioadă nedeterminată comisionul este zero, cei de la companie nu au spus pentru cât timp va fi la noi valabil acest lucru, însă au dat exemplu alte țări unde promoția ținut un an.

Cei de la Yango spun că vârsta medie a flotei partenerilor este de 5 ani și că în general nu acceptă mașini mai vechi de zece ani.

”Yango nu are propriile mașini sau șoferi, lucrează cu parteneri locali – companii de transport. Odată cu lansarea aplicației, un centru dedicat pentru șoferi a fost recent deschis de către un partener Yango în București. În cadrul acestuia, șoferii se familiarizează cu aplicația, participă la sesiuni de training și teste, pot găsi răspunsuri la întrebările privind noul serviciu sau se pot odihni”, spune compania.

Yango și versiunea Yandex Taxi se descriu ca fiind aplicații de ride-hailing. Pe site-ul Yango, aceasta este descrisă ca fiind o aplicație mobilă prin care poți comanda de pe telefon sau desktop un taxi autorizat, fără să suni la vreun dispecerat. Compania spune că timpul mediu de așteptare este de cinci minute, aflii prețul înainte de cursă și în unele piețe există și tarif dinamic.

Descrierea Yandex pe Google Play

”Yango este serviciul tău personal de transport. Fără să fie nevoie să suni, fără griji de parcare sau alimentare. Cu doar câteva click-uri poți să urmărești taxiul de când plasezi comanda până la destinație”

Yandex a lansat în 2011 Yandex Taxi, iar brand-ul Yango, care va fi lansat în România, a devenit de sine stătător în 2014. Yango este prezentă în trei țări: Finlanda, Israel și Coasta de Fildeș. În alte 12 țări este prezent brand-ul Yandex Taxi.

Yandex Taxi a preluat în 2017 operațiunile Uber din Rusia și din alte țări ale fostei URSS, iar acum Yandex deține 59% din compania mixtă, iar Uber are 36,6%. Uber și Yandex și-au combinat operațiunile din 127 de orașe din Rusia și din alte țări din fosta URSS, precum Armenia, Azerbaijan, Belarus, Georgia și Kazakhstan. Noua companie era evaluată la 3,8 miiarde dolari la început de 2018 și Uber a investit 225 milioane dolari în joint-venture, iar Yandex, 100 milioane dolari,

Yandex se extinde în regiune și este prezentă în țări precum Serbia, Ucraina sau Moldova

Yandex s-a înființat în 1997 și acum are o capitalizare de 12 miliarde dolari, fiind listată la New York. Compania este un fel de Google, Amazon și Spotify al Rusiei, una dintre puținele țări unde giganții americani tech NU domină piața.

Yandex are o cifră anuală de afaceri de peste 2 miliarde dolari, peste 8.000 de angajați și deține 57% pe piața rusă a motoarelor de căutare, în timp ce hărțile sale sunt folosite de peste 20 de milioane de oameni în Rusia.

Yandex este activă în foarte multe domenii: a lansat propriul smartphone, testează mașini autonome, are site-uri de anunțuri, a lansat propriul asistent vocal și are operațiuni în multe țări din Europa de Est.

În Rusia, unde sunt produse modelele Duster, Sandero și Logan, dar vândute sub sigla Renault, Yandex va furniza pentru mașinile mărcii franceze serviciile de infotainment de pe bord (navigație, asistent vocal, muzică).






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





7148 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    Adica (Joi, 27 iunie 2019, 12:26)

    sipu [utilizator]

    or sa mearga cu un ron pe km . Sigur nu este patronul de la pelicanul ?ca numai ala este in stare sa faca km 1 ron si planul 150 ron
    • +1 (1 vot)    
      Va merge aplicatia? (Joi, 27 iunie 2019, 14:39)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui sipu

      La mine nu!
      • +2 (4 voturi)    
        Zâmbetul lui Iliescu (Joi, 27 iunie 2019, 16:40)

        blackbeard [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Și ptr un moment deosebit, mașinile vor purta zâmbetul lui Iliescu special pentru micile suflete sovietice. :))
  • +4 (12 voturi)    
    KGB-ul... (Joi, 27 iunie 2019, 12:30)

    DanBlinded [utilizator]

    Si uite asa, cine urca in masina, de buna voie ofera informatii KGB-ului. De unde pana unde, cu cine, si eventual si inregistrari ambientale. :)))
    • +4 (6 voturi)    
      Yandex domina in Rusia si ex-URSS (Joi, 27 iunie 2019, 13:24)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui DanBlinded

      E o companie de IT, fondata de doi prieteni si colegi de studii, ambii matematicieni (unul e astazi decedat, celalalt e miliardar cu mai multe cetatenii).

      Pe 5 iunie 2019, Yandex a anuntat ca a fost obligata de FSB (ex-KGB) sa dea acces serviciilor de informatii ale Rusiei la cheile de criptare folosite in comunicarile cu clientii:

      "In 2019 the company announced that it was being forced to hand over the encryption keys to the Russian FSB, exposing private communication of its users."

      Serviciile rusesti folosesc capacitati enorme de procesare a informatiilor si au mare experienta in a trata informatiile obtinute de pe Internet si retele sociale.

      Rusia dezvolta activ programe de inteligenta artificiala, Vladimir Putin e obsedat de asta, a declarat public in toamna lui 2017:

      "Inteligenta Artificiala este viitorul, nu doar al Rusiei ci al umanitatii.
      Ea prezinta oportunitati colosale dar si amenintari inca greu de evaluat.
      Tara ca va fi lider in acest sector va deveni stapana lumii" !

      China, prin Huawei, sau Rusia, prin Yandex, duc o politica activa de extindere a capacitatilor lor strategice de culegere a informatiilor din interiorul Europei.

      Informatiile sunt ulterior procesate de programe IA si ofera exceptionale baze de date pt a analiza tendinte sociale de care nici macar tarile-tinta din Europa nu sunt inca constiente.

      In final, Rusia si China urmaresc influentarea subtila a tarilor europene, in scopul slabirii lor, a divizarii si a impunerii unei dominatii pe termen lung.

      Nu e nimic banal in a cumpara un telefon chinez Huawei sau a urca intr-o masina monitorizata de programele IT ale Yandex, participi involuntar la un razboi hibrid indreptat impotriva Occidentului, UE-USA.

      E unul din motivele pt care tari ca Germania si Franta vor sa blocheze investitiile chineze in Europa, dl Macron vrea ca "Europa sa fie suverana", Germania se teme ca isi va pierde rapid competitivitatea tehnologica in raport cu China.
    • +7 (7 voturi)    
      Tu chiar crezi ca tovarasii de la kgb (Joi, 27 iunie 2019, 15:08)

      Tommy Bahama [utilizator] i-a raspuns lui DanBlinded

      isi incarca hardurile cu informatii gen "Daniel s-a dus sa-si ia saorma de la dristor"?
      • -1 (5 voturi)    
        Răspuns (Joi, 27 iunie 2019, 16:45)

        blackbeard [utilizator] i-a raspuns lui Tommy Bahama

        Da, încarcă unitățile de stocare cu absolut orice informație, inclusiv faptul ca romanii sunt mâncători mari de..shaorma. Faptul ca tu disconsideri informația din acel exemplu, înseamă ca nu înțelegi fenomenul și nici mecanismele din spate.

        @Dan: Măcar sifonezi in condiții deosebite. :))
  • +4 (10 voturi)    
    "Rușii ... au intrat pe piața ... și promit" (Joi, 27 iunie 2019, 12:35)

    dihania [utilizator]

    ROFL

    Promisiunile rusilor sunt egale cu ale PSD-ului (Firea, Olguta ... de-astea)
  • +2 (4 voturi)    
    Alimenteaza la Moscova (Joi, 27 iunie 2019, 12:43)

    Martinezu [utilizator]

    Si pastreaza tarife reduse.
  • +6 (10 voturi)    
    Pentru ei a dat Dăncilă ordonanța. (Joi, 27 iunie 2019, 12:55)

    asavreau [utilizator]

    Pentru ruși.Și reprezentanții taximetriștilor au închis pliscul.
  • +2 (6 voturi)    
    intrebare... (Joi, 27 iunie 2019, 13:23)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    poti plati in lei sau doar cu ruble??
  • +2 (4 voturi)    
    ??Nici o revolta a Taximetristilor (Joi, 27 iunie 2019, 17:12)

    Savitar [utilizator]

    Inca nu au realizat de unde vine Marele pericol pt ei???
    • 0 (2 voturi)    
      Principele de Voluntari- Domnitorul Croncanilor (Vineri, 28 iunie 2019, 10:07)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

      Cute Logan uri Galbene nu s a pronuntat !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by