​eMAG a anunțat că va organiza anul acesta Black Friday pe 15 noiembrie, ca să fie cât mai departe de vacanța de 1 decembrie și să evite week-end-urile alegerilor prezidențiale. Compania a mai anunțat și că totalul investițiilor Naspers în companie a ajuns la 235 milioane dolari.

Depozitul eMAG de la Joita, GiurgiuFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

Anul trecut eMAG a vândut de Black Friday de peste 450 milioane lei, dintre care de 100 milioane lei în primele 37 de minute.

Anul acesta Black Friday va fi pe 15 noiembrie, departe de vacanța de 1 decembrie care este foarte plină pentru curieri și înainte de singurul week-end liber dintre cele două tururi ale alegerilor prezidențiale (care se vor ține pe 10 și 24 noiembrie).

eMAG are în prezent aproximativ 5.000 de angajați, incluzând toate piețele în care este prezentă. Compania este evaluată la peste un miliard de dolari.

Iulian Stanciu, șeful eMAG, a anunțat că investițiile grupului Naspers, care deține compania, au totalizat 235 milioane dolari. El a mai spus că în patru ani compania a plătit 1,16 miliarde dolari în taxe și impozite, din care 337 milioane lei anul trecut și 365 milioane lei estimarea pe 2019.

Ponderea clienților care plătesc cu cardul pe eMAG a ajuns la 39%, cu zece puncte procentuale mai mult decât acum doi ani.

Pe platforma eMAG sunt 19.000 de companii care vând produse și în prezent numărul total al produselor este de 6,5 milioane, estimarea fiind că peste un an se va ajunge la 10 milioane.

eMAG estimează că anul trecut pe piață curierii au livrat 190 de milioane de colete, datele incluzând atât comerțul online, cât și cel convențional. Pentru anul acesta estimarea este de 210 milioane colete livrate, ponderea e-commerce-ului fiind de 55% (anul trecut a fost de 48%). Spre comparație, în 2015 au fost livrate în total 110 milioane colete, ponderea comerțului online fiind de 30%.