​Pe platforma Alibaba s-au vândut produse de 38,4 miliarde dolari de Singles Day - Ziua Celibatarilor - cea mai mare ”sărbătoare” de shopping, organizată din 2011 în China. În doar 68 de secunde s-a vândut de un miliard de dolari, iar valoarea de anul trecut a fost depășită în 16 ore și jumătate. Față de 2017 vânzările au crescut cu 26%, scrie CNN.

Singles DayFoto: Agerpres

Cum au evoluat vânzările de Singles Day în 9 ani (în dolari)

2011: 820 milioane

2012: 3,04 miliarde

2013: 5,08 miliarde

2014: 9,3 miliarde

2015: 14,3 miliarde

2016: 17,79 miliarde

2017: 25,3 miliarde

2018: 30,8 miliarde

2019: 38,4 miliarde

Se estimează că numărul celor care au cumpărat ceva în această zi este în jurul a 500 de milioane. Interesant, deși creșterea a fost mare ca volum, vorbim de cel mai mic procent de creștere de până acum, 26%. De exemplu, în 2017 creșterea a fost de 39%, iar în 2018, de 27%.

Multe companii și-au prezentat ofertele prin live streaming și spectacole comerciale, fiind un mod mai eficient de a atrage clienți.

Cum a devenit 11.11 un fenomen de proporții

Alibaba a convins un mare număr de comercianți că merită să facă promoții pe 11 noiembrie, chiar dacă asta înseamnă că vânzările vor scădea mult înaintea datei.

Totul a fost ”îmbrăcat” în ideea de spectacol, mesajul fiind că este ”super-cool” să cumperi cât mai multe pe 11 noiembrie.

Sute de mii de comercianți mici de la sate au fost ajutați să ajungă la publicul care face cumpărături de pe internet, determinând o întâlnire a cererii cu oferta.

Jack Ma, care s-a retras de la condcerea Alibaba în acest an, a avut ideea sărbătorii de shopping în 2009, profitând și de faptul că nu prea era niciun eveniment care să stimuleze vânzările între octombrie și finalul lui decembrie. La prima ediție au participat doar 30 de comercianți, cinci ani mai târziu au fost 27.000, cu vânzări totale de peste 5 miliarde dolari. Singles Day a crescut atât de mult încât în 2016 s-a vândut de cinci miliarde dolari în primele 60 de minute.

Jack Ma a organizat spectacole cu vedete internaționale pentru a deschide 11.11 Singles Day și pentru a stârni interesul publicului și a da evenimentului un aer ”super cool”. A spus mereu că oamenii trebuie să cumpere de plăcere și că 11 noiembrie este ziua în care chinezii, și nu numai, trebuie să dea cadouri și să își facă, de asemenea, cadouri.

Alibaba are o valoare de piață de 486 miliarde dolari. Singles Day a fost deschisă anul acesta de un concert live Taylor Swift.