Google vrea sa patrunda pe piata chineza de online music unde cel mai probabil va forma un joint-venture si va concura cu motorul local de cautare Baidu.com. Acesta domina piata locala a cautarii pe internet si a devenit popular pentru ca ofera gratis mp3-uri piratate, scrie Reuters, care citeaza surse locale.

E de asteptat ca Google sa semneze un protocol cu portalul Top100.cn. Protocolul va permite utilizatorilor sa caute, sa asculte si sa descarce pe gratis melodii nepiratate, conform portalului Sina.com care citeaza surse apropiate Google.

Joint-venture-ul va genera profit din reclamele postate pe paginile de cautare pentru fisiere audio. Reprezentantii Google din China nu au dorit sa comenteze.

Top 100 a pornit cu un capital initial de aproape trei milioane dolari, investiti de baschetbalistul Yao Ming, agentul sau si o persoana din industria de profil.

Companiile chineze de internet, cum este si Baidu, au devenit populare deoarece permit cautarea si descarcarea de melodii in mare parte piratate, fapt deranjant pentru companiile internationale din industria muzicala.

Federatia Internationala a Industriei Fonografice atrage atentia ca 99% dintre fisierele de muzica distribuite in China sunt pirat, iar piata legala din China are o valoare de numai 76 milioane dolari, adica sub un procent din vanzarile globale de pe piata de profil.

Saptamana trecuta, companii precum Universal Music Ltd, Sony BMG Music Entertainment (Hong Kong) Ltd si Warner Music Hong Kong Ltd au chemat Baidu in justitie pentru incalcarea copyright-ului. Actiuni asemanatoare sunt indreptate si asupra Yahoo China.

Baidu domina piata chineza a motoarelor de cautare, cu o cota de 60%. Google are un sfert din piata, iar Yahoo sub 10%.