News Corporation, consortiul media detinut de miliardarul Rupert Murdoch, negociaza cu Yahoo! posibilitatea combinarii activelor online ale celor doua companii, ca alternativa la oferta Microsoft, scrie Reuters, citand mai multe relatari aparute in ultima vreme pe acest subiect. Astfel, News Corp ar intentiona sa ofere celor de la Yahoo! reteaua de socializare online MySpace si alte active, evaluate la maxim 10 miliarde dolari, plus inca circa 9 miliarde dolari, bani cash, in schimbul a 20% din actiunile viitoarei companii Yahoo!.

Informatiile date pe surse, mai intai pe doua bloguri de profil respectiv Silicon Alley Insider si TechCrunch, apoi inclusiv pe Wall Street Journal, nu au fost comentate de nici una din partile implicate. In plus la faptul ca au refuzat sa comenteze asupra acestor informatii, oficialii Yahoo! au reiterat pozitia oficiala a companiei, respectiv aceea ca in prezent se analizeaza toate optiunile. Analistii din piata sunt sceptici in privinta incheierii unui acord intre News Corp si Yahoo!.

Acestia sustin ca un astfel de parteneriat ar putea aduce beneficii strategice pe termen lung pentru Yahoo!, dar nu va oferi actionarilor companiei un profit imediat, asa cum face oferta Microsoft.

NewsCorp + Yahoo!, o afacere proasta

Mai mult, o analiza postata miercuri pe blogul unde au aparut initial primele informatii despre acest acord, respectiv Silicon Alley Insider, concluzioneaza ca incheierea unui asemenea acord ar insemna o afacere proasta. Printre factorii pozitivi se numara faptul ca Yahoo! ar deveni o companie mai mare si mai bine capitalizata cu o puternica pozitie pe segmentul retelelor de socializare online, capitol sensibil in prezent pentru cei de la Yahoo!. In plus, Yahoo! ar ramane o companie publica independenta.

Printre elementele negative, analiza remarca faptul ca MySpace este acum ceea ce era Yahoo! in urma cu cinci ani. MySpace este leaderul actual al industriei, dar mai putin inovativ, cu o crestere greoaie si nu in cele din urma mai putin competitiv decat mai tanarul concurent Facebook. "Cu alte cuvinte, MySpace este pentru Facebook, ceea ce era Yahoo! pentru Google", se arata in analiza Silicon Alley Insider. Nu in cele din urma, comentariul atrage atentia asupra faptului ca Rupert Murdoch s-ar putea folosi de aceasta ocazie pentru a vinde MySpace, care este in pierdere.

La inceputul acestei saptamani, Yahoo! a respins oficial oferta ostila de preluare, in valoare de 45 de miliarde de dolari, facuta de Microsoft, motivand ca valoarea propusa este prea scazuta si nu serveste intereselor actionarilor. In replica, oficialii Microsoft au precizat, marti, ca oferta pentru preluarea Yahoo! este una corecta si ca isi mentin propunerea inaintata.