Microsoft Corp intentioneaza sa investeasca puternic, in urmatoarea perioada, pe segmentul cautarii pe Internet pentru a concura cu Google Inc, chiar daca esueaza in a prelua Yahoo Inc, a declarat luni Bill Gates, presedintele Microsoft, intr-un interviu pentru Reuters. Gates, care a catalogat oferta Microsoft pentru Yahoo! drept una "foarte corecta", a amintit de pozitia dominanta in care se afla Google pe piata cautarii pe Internet si a precizat ca Microsoft are nevoie de o cota de piata mai mare pe acest segment pentru mai multa competitivitate si profitabilitate.

Bill Gates a punctat faptul ca Microsoft isi permite derularea unor investitii masive pe segmentele de inginerie si marketing, pentru a reusi.

"Vom face asta cu sau fara Yahoo!, dar ne dam seama ca ne-am atinge mai repede obiectivele, daca munca extraordinara facuta de Yahoo! pana acum si inginerii de acolo ar fi parte a unui efort comun", a spus Gates.

La inceputul acestei luni, Microsoft a facut o oferta de cumparare a companiei Yahoo!, oferind 31 de dolari pentru fiecare actiune Yahoo!. Oferta Microsoft a fost respinsa de conducerea Yahoo!, pe motiv ca subevalueaza compania. In replica, Microsoft a precizat ca oferta este "completa si corecta", dar nu a dat mai multe detalii despre ce are de gand sa faca in continuare. Analistii se asteapta ca Microsoft sa majoreze oferta, pana la 35 dolari pe actiune, pentru a ajunge la un acord.

Intre timp, in piata au aparut speculatii despre posibile oferte rivale celei anuntate de Microsoft. Astfel, surse din piata au precizat ca News Corporation, consortiul media detinut de miliardarul Rupert Murdoch, negociaza cu Yahoo! posibilitatea combinarii activelor online ale celor doua companii, ca alternativa la oferta Microsoft.

Mai precis, News Corp ar intentiona sa ofere celor de la Yahoo! reteaua de socializare online MySpace si alte active, evaluate la maxim 10 miliarde dolari, plus inca circa 9 miliarde dolari, bani cash, in schimbul a 20% din actiunile viitoarei companii Yahoo!.

Conform estimarilor companiei de cercetare comScore, care masoara audienta pe internet, Google a ajuns sa detina 77% din piata cautarilor pe internet, urmata de Yahoo! cu 16% si Microsoft cu numai 3,7%.