Aproximativ 30 de foști angajați ai Facebook, mulți dintre ei contribuind la dezvoltarea rețelei la începuturile ei, au trimis o scrisoare deschisă către CEO-ul companiei, criticând faptul că nu s-au luat deloc măsuri față de postările lui Trump care incită la violență, într-o Americă și așa divizată. Reamintim că, deși a fost o frondă și în interiorul companiei, Mark Zuckerberg își menține poziția și nu vrea să facă precum Twitter, care a pus avertismente în dreptul unor postări controversate ale lui Trump.

Unul dintre mesajele controversate postate de Trump pe FacebookFoto: Facebook

Zuckerberg a fost intens criticat fiindcă a decis să nu ia niciun fel de măsură, în timp ce Twitter a decis să pună etichete în dreptul unor mesaje ale lui Trump, indicând fie că ele conțin lucruri false, fie că glorifică violența.

O serie de angajați ai Facebook au protestat, unii au și demisionat din cauza poziției adoptată de companie. Acum, aproximativ 30 de foști angajați cu care Facebook a început au trimis o scrisoare deschisă către Zuckerberg și critică poziția adoptată de acesta.

”Conducerea Facebook trebuie să regândească poziția companiei față de discursul politic”, se spune în scrisoare, semnatarii susținând că actuala poziție este o ”trădare” față de idealurile trâmbițate de Facebook.

O parte dintre semnatari sunt cei care acum peste un deceniu au scris regulile privind standardele comunității ”Am crescut la Facebook, dar nu mai este al nostru”, se spune în scrisoare. Facebook s-a schimbat mult și nu în bine, mai spun ei.

”În prezent, conducerea Facebook consideră că libertatea de exprimare înseamnă că nu trebuie făcut nimic, sau aproape nimic, pentru a interfera cu discursul politic. Au decis că oficialii aleși au alte standarde, mai ridicate, decât cei guvernați. Un set de reguli pentru omul de rând și un alt set pentru orice politician”.

Ei mai spun că Facebook deja acționează precum un ”arbitru al adevărului” pentru că monitorizează discursul tot timpul și pune avertismente la link-uri și ”retrogradează” conținutul pentru a reduce răspândirea conținutului. În plus, face și fact-checking pentru conținutul non-politic, dar nu și pentru politicieni. Exact această abordare reprezintă o trădare față de idealurile despre care compania a vorbit atât de des.

Sursa: New York Times