Facebook, după ce a fost intens criticată pentru influențele străine ce au încercat să schimbe rezultatele alegerilor din SUA, a anunțat cel mai amplu pachet de măsuri gândit să determine oamenii să vină la vot și să-i informeze din surse corecte. Compania la va permite user-ilor din SUA să aleagă să nu mai vadă publicitate politică pentru alegerile americane, atât pe Facebook, cât și pe Instagram.

-Foto: Facebook

Facebook și-a pus ca obiectiv să contribuie la înscrierea suplimentară pe listele electorale din SUA a 4 milioane de americani și a confirmat că nu va mai permite și publicitatea electorală ce provine de la organisme media controlate de stat.

Compania a anunțat că va lansa ”cea mai mare campanie de informare electorală” din istoria SUA și obiectivul este ca patru milioane de oameni să se înscrie pe listele electorale în plus față de 2016.

Facebook a fost acuzată în 2016 că nu a acționat și că a permis ingerințe din partea unor puteri străine, precum Rusia și că a permis proliferarea pe rețea a unor campanii care să convingă oamenii că nu au de ce să meargă la vot. Acum, Facebook vrea deci să convingă câteva milioane de oameni în plus că trebuie să se ducă la vot.

Compania va pune în partea de sus a paginii (la fel și pe Instagram) un ”Voting Information Center” care, spun cei de la companie, va fi văzut de 160 de milioane de americani. Foarte important este și faptul că oamenii vor putea alege să NU mai vadă publicitate politică pentru alegerile americane din noiembrie 2020.