Șeful Facebook nu consideră că este un pericol pentru rețea boicotul realizat de peste 600 de companii care contestă modul în care Facebook acționează la discursul ce incită la ură. Site-ul The Information a obținut comunicări ale lui Zuckerberg către angajați, iar CEO-ul spune că aceste companii se vor întoarce ”destul de curând” pe rețea. Reamintim că Facebook este intens criticată pentru că nu înlătură în mod eficient postările care incită la ură.

Mark ZuckerbergFoto: Captura YouTube

În fața unui boicot la care participă și companii super-mari precum Starbucks și Coca-Cola, Zuckerberg nu pregătește un răspuns radical și consideră că este mai mult vorba de o criză de PR, decât de o amenințare serioasă la adresa companiei, scrie The Information. Șeful companiei spune că nu are de gând să schimbe regulile. ”Cred că toți acești advertiseri vor reveni destul de curând pe platformă”.

Facebook și companiile afiliate au trei miliarde de useri, iar veniturile anuale sunt de 70 miliarde dolari. Boicotul va dura cel puțin o lună și este prima oară când se întâmplă ceva atât de mare și coordonat. Totul se întâmplă pe fondul scandalului creat de violența poliției față de persoanele de culoare și față de rasism, iar cei care fac boicotul speră că Facebook va fi în acest mod forțată să acționeze mai rapid pe fondul presiunii scăderii veniturilor.

Reclamele a peste 600 de branduri, între care Coca-Cola şi Starbucks, au dispărut miercuri de pe Facebook, după eşuarea unor discuţii de ultim moment pentru oprirea unui boicot legat de propagarea urii pe reţeaua de socializare.

Surse: Guardian, BBC