Noul sistem de operare iOS 14 pentru iPhone va face mai dificilă urmărirea utilizatorilor / Facebook se plânge că măsura i-ar decima veniturile
Facebook a publicat miercuri o postare pe blogul companiei în care s-a plâns de schimbările pe care Apple le-a plănuit pentru sistemul de operare pentru telefoane mobile iOS 14. Apple intenționează să împiedice unele aplicații din a urmări utilizatorii prin sistemul unic de identificare a dispozitivelor (IUD) fără acordul explicit al acestora.
Facebook folosește IUD pentru platforma sa de publicitate Audience Network (AN) (similară cu Google AdSense) pentru a personaliza reclamele pe care le afișează utilizatorilor în aplicații third party, compania condusă de Mark Zuckerberg afirmând că modificarea plănuită de Apple va avea un impact major asupra AN.
Facebook estimează că îi vor scădea veniturile obținute din publicitate prin iOS cu până la 50% datorită inabilității de a „furniza reclame mai specifice și valoroase”, afirmând că ar putea fi nevoită să sisteze cu totul dezvoltarea AN pentru sistemul de operare al Apple.
„Aceasta nu este o decizie pe care vrem să o luăm dar din păcate update-urile Apple la iOS14 au forțat această decizie. Știm că acest lucru ar putea afecta sever posibilitatea de a monetiza conținut prin Audience Network pe iOS14 și, în pofida celor mai bune eforturi ale noastre, ar putea face AN atât de ineficient pe iOS14 încât nu ar mai face practică oferirea sa pe iOS14 în viitor”, a notat Facebook în postarea de pe blogul companiei.
Audience Network este doar una din sursele de venituri din publicitate ale Facebook (nefiind cunoscut procentul exact) și realizarea de venituri din advertising prin propriile aplicații va rămâne neafectată.
Însă orice tentativă de a limita colectarea de date poate reprezenta o amenințare pentru Facebook iar compania a fost extrem de vocală în ultimul timp cu privire la riscurile pe care le reprezintă autoritățile de reglementare și modificarea platformelor.
Oficialii companiei au avertizat recent că Facebook reprezintă „un colac de salvare” pentru afacerile mici în perioada pandemiei și că orice tentativă de a o împiedica să direcționeze reclame personalizate ar putea avea „efecte macroeconomice periculoase”.
Citește și:

Etapa a doua a vaccinării împotriva COVID-19: Cine are dreptul să se vaccineze în această etapă, când și cum te poți programa. Înființarea centrelor de vaccinare, în continuare în aer
Vom călători în UE doar cu „pașaport de vaccinare”? Precedentul „Carnetului Galben”
De ce Dacia intră într-o nouă etapă datorită SUV-ului Bigster și de ce apropierea de Lada nu ar trebui să ne sperie
Cum vrea Guvernul să elimine haosul liberalizării pieței energiei / Consumatorii vor putea primi reduceri de preț, până în iulie, de la furnizorii de ultimă instanță - Proiecte
EXCLUSIV Moștenirea Gabrielei Firea: Ce salarii au directorii și angajații companiilor municipale Ep. II
pentru dorei care vor sa fie targetati, exista optiunea asta explicita, stai calm.
btw, nu va mai place androidu?
M’am săturat să primesc reclame la trotinete peste tot doar pentru că un coleg mi’a spus că vrea să’și ia o trotinetă electrică azi dimineață.
fiecare cu optiunea lui... eu personal nu imi doresc sa stie fb de ce sunt interesat... dar imi doresc ca google maps sa stie aceste lucruri...
Oricum parerea me e ca FB a ajuns o adunatura de mizerii(propaganda, stiri false, click bait, conturi false, reclame inselatoare, promovarea nulitatilor...)...
Marea target-are a reclamelor e pe criterii gen "vorbeste limba x", "locuieste in regiunea y" si "are peste z ani" adica fix-pix. Ca urmare nu mai stiu cum sa fac sa imi sterg si modific setarile sa scap de avalansa de reclame, cele mai multe penibile.
Firmele alea mici care au impresia ca supravietuiesc prin reclame pe facebook mai bine ar folosi banii la altceva ...
Cine are cont de Facebook adio viata privata.