După ce mai mute țări au interzis utilizarea soft-ului său de către instituții publice, Kaspersky Lab anunța în 2017 că va muta din Rusia în Elveția locul unde sunt păstrate și procesate datele pentru mai multe regiuni. Acum, compania anunță că a realizat cu succes transferul și, în consecință, nu mai gestionează în Rusia date ale clienților occidentali.

Kaspersky LabFoto: Tatiana Belova, Dreamstime.com

Ce promitea compania

”În cadrul Inițiativei Globale pentru Transparență, Kaspersky Lab își adaptează infrastructura pentru a muta o serie de procese cheie din Rusia în Elveția. Printre acestea se numără păstrarea și procesarea datelor clienților din majoritatea regiunilor, precum și asamblarea soft-ului – inclusiv actualizările privind detecția amenințărilor. Pentru a asigura transparența totală și integritatea produselor sale, Kaspersky Lab face demersuri ca această activitate să fie supervizată de o terță parte independentă, tot cu sediul în Elveția”,

Acum, Kaspersky Lab anunță că a reușit să termine integral transferul datelor clienților occidentali către centrul de date din Zurich, fiind vorba mai ales de relocalizarea datelor clienților europeni, americani și canadieni. Datele sunt stocate și procesate în centrul din Zurich.

Kaspersky Lab a transferat în Elveția și datele clienților săi din India, Japonia, Australia, Coreea de Sud și Noua Zeelandă.

Tot pentru a-și liniști clienții, compania a deschis patru ”centre de transparență”, unde codul sursă al produselor companiei va putea fi verificat de clienți, pentru ca aceștia să se convingă că nu există ingerințe. Cele patru sunt în Zurich, Madrid, Sao Paulo și Kuala Lumpur, iar în 2021 va mai fi deschis unul, în Canada.

Sursa: Le Figaro