​Google a primit aprobarea Comisiei Europene pentru a prelua producătorul de smartwatch-uri și brățări smart Fitbit, pentru 2,1 miliarde dolari. Au existat multe proteste după ce Google a anunțat acum aproape un an că vrea să preia Fitbit, dar acum, Comisia spune că Google a promis câteva lucruri care fac achiziția posibilă.

Fitbit SenseFoto: Fitbit

Comisia Europeană a dat aprobarea după întocmirea unei anchete aprofundate pornind de la proiectul de achiziție. CE notează și că Fitbit deține o cotă de piață limitată în Europa pe segmentul smartwatch unde sunt și concurenți puternici precum Apple, Samsung sau Garmin.

Fitbit este una dintre cele mai cunoscute companii din domeniul dispozitivelor smart, astfel că Elon Musk, când a prezentat acum câteva luni progresele făcute de compania Neuralink, a comparat cipul implantat în creierul porcilor cu ”un Fitbit care se găsește în cutia craniană”.

La noi, Fitbit este cunoscută nu doar pentru ceasurile smart și brățările de fitness, dar și pentru faptul că a cumpărat acum câțiva ani startup-ul românesc Vector Watch și are și un centru de dezvoltare la București. Fitbit a primit greu acordul de la Comisia Europeană care era îngrijorată de cum va gestiona Google uriașele cantități de date despre userii Fitbit.

Compania are nevoie de Google pentru că, deși numărul de useri a crescut constant spre 30 de milioane, cifra de afaceri a scăzut în ultimii patru ani de la peste 2,1 miliarde dolari în 2016, la 1.43 miliarde dolari anul trecut. Google are banii necesari pentru a investi în Fitbit și deci pentru a-i crește vânzările.

Companii mai mici s-au plâns că le este teamă de faptul că Google, fiind o companie extrem de puternică, va pune bețe-n roate concurenților Fitbit și își va privilegia propriile servicii.

Angajamentele asumate de Google garantează faptul că piața aparatelor purtabile va rămâne deschisă concurenței și Google nu va putea utiliza datele oamenilor în mod abuziv, spun oficialii CE.

Google a fost acord să-și ia pe 10 ani o serie de angajamente, cum ar fi să nu utilizeze pe Google Ads datele legate de sănătatea user-ilor colectate prin ceasurile Fitbit și compania a promis că va păstra o separare tehnică evidentă între datele colectate de pe dispozitivele Fitbit și cele colectate de Google prin alte moduri.