​Microsoft combină aplicațiile sale de videoconferință, muncă și învățare online într-un produs numit Viva prin care compania spune că va fi îmbunătățită experiența angajaților care lucrează de la distanță. Noua platformă Microsoft integrează capacitățile de productivitate și colaborare disponibile în Microsoft 365 și Microsoft Teams, la această ultimă aplicație numărul de utilizatori crescând enorm în anul pandemiei. Viva este integrată în Teams și conține patru module.

Logo MicrosoftFoto: Hotnews

Platforma poate fi utilizată atât de angajați, cât și de companii, o parte dintre funcționalități sunt disponibile de acum, iar restul vor putea fi folosite ulterior, pe parcursul anului.

Viva este o platformă dedicată managementului angajaților, iar cei de la Microsoft spun că este clar că telemunca va persista și după ce pandemia se va fi terminat și citează studii care spun că mulți angajați sunt nemulțumiți de cum decurge comunicarea de la distanță în interiorul companiei.

Pachetul conține într-un singur loc software pentru resurse umane (spre exemplu salarizare), unelte pentru monitorizarea performanțelor angajaților, pentru acordarea de bonusuri și diverse alte aspecte legate de muncă.

„Am asistat la cel mai mare experiment global de lucru la distanță, care a avut un impact dramatic asupra angajaților de pretutindeni”, spune Satya Nadella, CEO, Microsoft. „Fiecare organizație va trebui să unifice toate aspectele privind componenta de , de la procesele de integrare și colaborare, până la învățare și dezvoltare continuă. Viva reunește toate elementele de care angajații au nevoie pentru a avea succes, încă din prima zi de lucru, fiind integrată direct în platforma Teams”.

Platforma Microsoft Viva va avea 4 module, care dispun de capabilități de la diferiți parteneri și pe care clienții le vor putea integra cu platformele pentru managementul angajaților de care dispun în prezent:

Viva Connections – o modalitate de accesare a spațiului de lucru digital, angajații având acces la comunicările interne și resursele companiei (politici, beneficii etc.). De asemenea, angajații pot adera la diverse grupuri și comunități din cadrul companiei, toate acestea fiind posibile prin utilizarea unei singure aplicații din Microsoft Teams, care poate fi personalizată.

Viva Insights – le oferă managerilor și liderilor informații utile în dezvoltarea companiei și a angajaților acesteia și astfel poate fi îmbunătățită calitatea timpului petrecut la birou: pauze la intervale regulate, consolidarea relațiilor și interacțiunilor în interiorul echipelor, continuarea procesului de învățare la birou.

Viva Learning – o platformă integrată de învățare ce pune la dispoziția utilizatorilor diferite tipuri de cursuri și conținut și poate fi integrată cu alte platforme disponibile la nivelul organizației, precum LinkedIn Learning sau Microsoft Learn, precum și cu cele de la alți furnizori (Skillsoft, Coursera, Pluralsight și edX).

Viva Topics – facilitează schimbul de informații și cunoștințe între angajații din organizație și folosește Inteligența Artificială pentru a identifica informațiile relevante din conversațiile și documentele disponibile în Microsoft365 sau Teams. Astfel, Viva Topics înlesnește procesul de căutare și acces la informație pentru angajați și poate fi integrat cu alte servicii de tip third-party, precum ServiceNow și Salesforce.