Dezvăluirile lui Frances Haugen, despre cum Facebook a pus pe primul loc profitul și despre cum rețeaua nu a acționat pentru a rezolva problemele cauzate chiar de ea, au dus la dezbateri aprinse în rândul angajaților Facebook. Au fost numeroase discuții în contradictoriu pe temele expuse de Haugen, iar directorii companiei au organizat numeroase discuții cu angajații, dându-le și sfaturi despre ce să spună dacă familia sau prietenii îi întreabă despre ultimele probleme de la Facebook.

FacebookFoto: Piotr Adamowicz, Dreamstime.com

Surse citate de New York Times spun că dezvăluirile lui Frances Haugen au stârnit multe discuții, iar asta nu este de mirare, mai ales că Facebook are 63.000 de angajați. Și Mark Zuckerberg a discutat 20 de minute în întâlnirea săptămânală cu angajații despre acest subiect, spunând că unele dintre afirmații sunt foarte ușor de contrazis.

Zuckerberg a apărat Facebook și a mai spus că este greșită caracterizarea făcută companiei de către Frances Haugen.

Totuși, sursele spun că au fost destui angajați care i-au dat dreptate lui Haugen și care au spus că Facebook ar trebui să discute deschis aceste probleme. A existat și propunerea ca Haugen să fie invitată să vorbească angajaților Facebook despre problemele companiei, dar așa ceva ar fi aproape imposibil.

Au fost mulți care au spus însă că Haugen a exagerat și că nici nu prea știa din punct de vedere tehnic ce vorbește. A fost și cineva care a spus că Haugen s-ar fi răzbunat pe companie fiindcă nu ar fi fost lăsată să lucreze de la distanță din Porto Rico.

La toate nivelurile, directorii din companie au organizat întâlniri cu angajații pe tema dezvăluirilor făcute în presă și reluate în Congresul SUA de către Frances Haugen.

Au fost organizate multe întâlniri interne de urgență pentru a li se explica angajaților poziția companiei față de scandalul prelungit legat de dezvăluiri și de anchetele Facebook Files publicate în ultimele săptămâni de Wall Street Journal.

Angajații Facebook nu au prea fost vocali în trecut în a scoate în față problemele din companie, dar după 2019 lucrurile s-au schimbat mult și au fost proteste. În ultimele zile, pe forumurile interne de discuții contrazicerile au fost atât de numeroase încât directorii companiei au făcut multe lucruri pentru a liniști angajații și pentru a duce la scăderea tensiunilor.

Li s-a dat angajaților și un mic ”ghid” despre ce să spună când vor fi întrebați de familie sau de prieteni despre problemele de la Facebook, iar ideea principală ar fi să nege că Facebook a pus profitul și creșterea cu orice preț în dauna siguranței utilizatorilor.