​Grupul Alphabet a înregistrat trimestrul trecut o cifră de afaceri în creștere cu 41% și profit net mai mare cu 68% față de perioada similară din 2020, depășind estimările analiștilor financiari. Grupul a avut o cifră de afaceri de 65 miliarde dolari și profit net de 18,9 miliarde dolari, iar publicitatea online a mers excelent.

GoogleFoto: Serban Enache, Dreamstime.com

Analiștii estimau profit de 16,2 miliarde dolari și cifră de afaceri de 63,5 miliarde dolari, iar cifrele foarte bune au venit datorită performanțelor motorului de căutare Google și ale aplicației YouTube. Compania a anunțat că YouTube a depășit pragul de 50 de milioane de useri care plătesc abonament lunar pentru a folosi versiunea Premium.

Veniturile din publicitate au crescut cu 43%, până la 53,1 miliarde dolari, iar oficialii Google spun că schimbările făcute de Apple la partea de confidențialitate în iOS au avut impact modest asupra veniturilor din publicitate ale Google și YouTube.

Grupul Alphabet deține 28,6% din piața mondială a publicității, arată datele eMarketer, în timp ce Facebook are 23,7%.