Trustul media New York Times a cumpărat popularul joc de ghicit cuvinte în engleză Wordle care în ultimele luni a făcut senzație pe internet. Suma nu a fost comunicată, dar este undeva în jurul a câteva milioane de dolari (probabil 2-3 milioane). Wordle nu are aplicație, ci poate fi jucat în browser, iar în ultimele patru luni a crescut de la nici 100 de useri, la două milioane.

WordleFoto: powerlanguage.co.uk/wordle

Wordle este un joc la care ai șase șanse să ghicești un cuvânt de cinci litere din limba engleză și userul primește indicii pe parcurs despre ce litere a ghicit. Ți se indică dacă sunt pe poziția exactă sau dacă se găsesc în cuvânt, dar pe o altă poziție.

New York Times a spus că, cel puțin pentru un timp, jocul va rămâne gratuit. New York Times are o tradiție îndelungată la jocurile de cuvinte, atât în ziarul tipărit, cât și pe online, unde a crescut enorm în ultimii ani. Trustul spune că un milion de oameni sunt abonați la secțiunea Games și că jocurile sale online au fost jucate de 500 de milioane de ori anul trecut.

Creatorul Wordle se numește Josh Wardle, este din Țara Galilor și trăiește în Brooklyn.

Wordle seamănă cu un joc foarte popular în anii 80 și 90, Mastermind, unde trebuia să ghicești din mai multe variante cum sunt puse mici piese colorate.

Josh Wardle a creat jocul pentru a-l juca împreună cu un prieten de-al său, mare amator de puzzle-uri cu litere și cuvinte, dar nu se aștepta ca Wordle să aibă un succes global. Nu există o aplicație, ci userii trebuie să intre pe site.

Wordle a avut succes și fiindcă are reguli simple și este distractiv, dar te și face să îți pui mintea la contribuție. În engleză sunt în total 12.000 de cuvinte cu cinci litere, dar cea mai mare parte dintre ele nu sunt utilizate des.

În plus, poți juca doar un singur joc pe zi, deci nu ai cum să devii dependent și, spre deosebire de toate aplicațiile din jur, nu le cere oamenilor să petreacă multe ore jucând. Din contră, Wordle îți cere zilnic doar câteva minute de atenție.

Un alt motiv ține de faptul că nu are reclame, nu-ți solicită date personale, nu-ți cere să te autentifici. Mulți dintre cei care-l joacă acum își aduc aminte de jocurile de ghicit cuvinte pe care le jucau cu piese reale când erau tineri.