​Facebook (Meta) va începe teste pe platforma sa de realitate virtuală, astfel încât creatorii de conținut pe această platformă ce prefigurează metaversul să poată să facă bani. Ei vor putea vinde diverse articole digitale, dar și experiențe în medii virtuale variate. Un metavers global NU există și nu este clar dacă va exista.

Meta Horizon WorldsFoto: facebook

Aceste unelte ale Meta vor fi mai întâi disponibile unui grup mic de dezvoltatori care creează cursuri, jocuri și accesorii virtuale de fashion care vor fi disponibile pe platforma Horizon Worlds, accesibilă prin intermediul unor căști de realitate virtuală Oculus.

Creatorii de conținut pe această platformă de realitate virtuală vor putea vinde diverse lucruri, de la acces într-o zonă VIP, până la haine sau bijuterii virtuale care să fie purtate de avataruri în acest mediu virtual.

Facebook va reține un comision din aceste vânzări, comision care, în funcție de tipul de achiziție, va fi de minim 25%.

Facebook a anunțat că va investi miliarde de dolari pentru crearea unui univers virtual și și-a schimbat numele în Meta acum câteva luni pentru a arăta că va fi o „companie de metavers”, nu simplă rețea socială.

În prezent nu există un metavers global și părerea unanimă este că dacă va fi să existe, el nu va aparține unei singure companii mari.

Facebook intră într-o lume în care companii precum Roblox au creat medii virtuale de succes unde se vând diverse articole virtuale, iar anul trecut s-a discutat mult despre vânzarea de teren în metavers și despre achiziții pe bază de Blockchain și de NFT-uri.

Roblox a construit un business substanțial din acest model care permite creatorilor de conținut să vândă o mulțime de articole pe care le construiesc în universul virtual.

Meta promite și un bonus pentru creatorii care folosesc noile unelte de monetizare.

Surse: Reuters, The Verge.