​Grupul Meta a creat o echipă care să analizeze ce servicii contra cost pot fi lansate pe rețelele sociale din grup. Există o serie de funcționalități plătite pe Facebook, Instagram și WhatsApp, dar ele nu aduc mulți bani încă. Acest lucru ar putea să se schimbe în cinci ani. Meta obține cea mai mare parte a veniturilor din publicitate, dar după rezultate financiare mai slabe șefii companiei și-au dat seama că au nevoie de noi surse de venit.

Facebook - MetaFoto: Scaliger, Dreamstime.com

The Verge a obținut comunicări interne ce arată că Meta a însărcinat o organizație să identifice și să construiască „posibile funcționalități contra cost pentru Facebook, Instagram și WhatsApp”.

Aceasta este tendința și la alte rețele sociale concurente, existând funcționalități contra cost și la TikTok și Twitter, spre exemplu. Cât despre Facebook, de departe cea mai mare rețea socială, acum câțiva ani au fost zvonuri că ar putea fi lansată o versiune cu abonament care să nu conțină reclame, dar ideea nu a devenit realitate.

John Hegeman, președinte pe partea de monetizare conținut la Meta, a spus că nu există vreo intenție de lansare a unor servicii prin care userii să plătească pentru a nu mai vedea deloc reclame. El a explicat însă că Meta ar vrea să lanseze produse, funcționalități și experiențe pentru care oamenii vor fi dispuși să plătească. iar o echipă caută cele mai bune soluții în acest sens.

Există și în rețelele sociale din grupul Meta servicii contra cost, dar ele nu au fost o prioritate până în prezent. Hegeman a spus că aceste servicii pe bani nu vor deveni prea curând o parte semnificativă a business-ului, însă în cinci ani ponderea acestor servicii plătite în cifra totală de afaceri ar putea să devină importantă.

John Hegeman spune că Meta este foarte atentă la ceea ce se întâmplă în industrie, iar discuția despre serviciile plătite s-a accentuat tocmai pentru că și alte companii mari au trecut la fapte.

Sursa foto: Dreastime.com