AOL, divizia de internet a Time Warner, a anuntat ca va cumpara reteaua de socializare Bebo pentru 850 de milioane de dolari, sporindu-si astfel portofoliul de servicii online, potrivit NewsIn care citeaza Reuters. Bebo, care are in total aproximativ 40 de milioane de utilizatori, este cea mai mare retea de socializare din Marea Britanie, Irlanda si Noua Zeelanda.

Instatele Unite ale Americii, Bebo se afla pe locul trei, dupa My Space si Facebook, detinute de News Corp.

"In esenta, AOL este o modalitate de interconectare a oamenilor. Trebuie sa revenim la propriile noastre origini", a spus Ron Grant, presedintele AOL.

Potrivit Reuters, in ultimele sase luni, cele doua companii au stabilit detaliile afacerii.

Ron Grant a mai spus ca atentia acordata de Bebo sectorului media si interesul international manifestat au determinat AOL sa priveasca Bebo drept o oferta atractiva.

Aceasta preluare are loc in contextul unei transformari masive a AOL de la providerul internet prin dial-up la un centru puternic de promovare online.

AOL a anuntat ca Bebo ii va ameliora ofertele de comunicare personala, care acum sunt formate din AOL Instant Messenger si ICQ, doua servicii populare care permit utilizatorilor sa trimita mesaje rapide, fisiere video si corespondenta audio.

AOL a spus ca sistemul sau de distributie de materiale publicitare este bine pozitionat pentru a transforma retelele sociale intr-o afacere prospera, chiar daca are exemplul companiilor concurente care se confrunta cu dificultati.

Presedintele Bebo, Joanna Shields va continua sa conduca Bebo, insa ii va fi subordonat lui Ron Grant, odata ce tranzactia se va incheia.

Compania a cheltuit aproape un miliard de dolari pentru a crea una din cele mai mari unitati de distribuire de material publicitar prin intermediari, Platform-A. AOL urmareste sa se mentina in ton cu perspectivele concurentilor sai mai mari, Microsoft Corp care incerca sa achizitioneze Yahoo Inc. si Google care a cumparat Double Click.