​Procesatorul de plăți PayU estimează că și în ediția de anul acesta a Black Friday, care va avea loc pe 11 noiembrie, la nivelul pieței de e-commerce se vor achiziționa și plăti online produse și servicii în valoare de aproximativ 510 milioane lei, ușor peste valoarea anului precedent.

Black FridayFoto: Kovac Mario, Dreamstime.com

PayU preconizează o creștere de aproximativ 15% a numărului de tranzacții cu plata online, ceea ce confirmă încă odată interesul românilor pentru acest eveniment, spune compania.

Românii vor cumpăra nu doar produse din categorii vedetă precum IT&C sau fashion, ci și din alte categorii, mai noi pentru online, precum cafea, parfurmuri&cosmetice, jucării, servicii medicale sau pachete turistice, așa cum s-a putut observa în anul precedent.

„În ediția precedentă a Black Friday, plata cu un singur click a reprezentat 62% în portofoliul PayU, această pondere fiind posibilă datorită salvării cardului de către cumpărători în sistemul PayU sau Google Pay, pentru a realiza o achiziție și, implicit, o plată online, rapid și simplu, fără să completeze datele de pe card la fiecare nouă tranzacție„, spune Elena Gheorghe, Country Manager, PayU România.

Plata cu un singur click va reprezenta aproximativ 67% din totalul tranzacțiilor plătite în ziua de Black Friday 2022, cu o creștere anuală de 8%, și se estimează că valoarea medie a achizițiilor cu plata în rate se va dubla față de o zi obișnuită.

La fel ca în 2021, este de așteptat ca aproximativ 9% din totalul plăților online de Black Friday să fie reprezentat de tranzacții efectuate cu un card emis în altă țară, o tendință de altfel constantă în ultimii ani.

Comercianții din portofoliul PayU care vor participa la ediția din acest an de Black Friday includ Arabesque.ro, Altex.ro, Elefant.ro, eMAG.ro, F64.ro, FashionDays.ro, Flanco.ro, Flip.ro, iStyle.ro, Jysk.ro, Noriel.ro, Pcgarage.ro, Quickmobile.ro, Studio Moderna, tazz.ro, Vivre.ro, Vodafone.ro și alții.

Creșterea diversității produselor aflate în oferta de Black Friday 2022 este posibilă și ca urmare a dezvoltării segmentului de business de tip marketplace, unde tot mai mulți comercianți, care nu aveau un site propriu sau operau strict în mediul offline, au înțeles că se pot înrola relativ ușor, având astfel acces la un nou canal prin care atât vânzarea, cât și procesele operaționale sunt rapide și optimizate de către furnizorul de marketplace.

Sursa foto: Dreamstime.com