De Black Friday, vânzările online au atins un nou record în SUA, iar în magazinele online numărul de vizite a crescut și el față de anul 2021. Erau și estimări care indicau o scădere, date fiind creșterile de prețuri și inflația tot mai mare, dar cumpărătorii au făcut achiziții record de acest Black Friday.

Imbulzeala de Black FridayFoto: Valariej, Dreamstime.com

Estimările National Retail Federation arată că 166 milioane de oameni din SUA au cumpărat și vor cumpăra produse la reducere în perioada 24-28 noiembrie.

Datele Adobe privind vânzările online pentru 25 noiembrie - ziua de Black Friday - indică un total de 9,12 miliarde dolari, creștere de 2,3% față de 2021. Este pentru prima oară când s-a depășit pragul de 9 miliarde dolari.

Au crescut de peste trei ori față de o zi normală vânzările de electronice și de jucării. Printre cele mai populare produse în SUA se numără: consolele de jocuri, computerele Apple MacBook, produsele Dyson, jocuri și jucării precum Fortnite, Roblox, Bluey, Funko Pop! și Disney Encanto.

Pentru Cyber Monday, ziua de 28 noiembrie, estimarea Adobe indică vânzări totale de 11,2 miliarde dolari, creștere de 5,1% față de 2021.

În mod normal vânzările online sunt pe la 2-3 miliarde dolari într-o zi obișnuită. Și de Thanksgiving (Ziua Recunoștinței) vânzările online au crescut, cu 3%, spre 5,3 miliarde dolari.

Datele Adobe arată și că au crescut cu 78% plățile BNPL, Buy Now Pay later, acele soluții care le permit consumatorilor să cumpere ceva și să plătească pe viitor. Au atins o pondere record, de 48%, achizițiile făcute de pe smartphone în ziua de BF (față de 44% în 2021). În ziua de joi, ponderea comenzilor făcute de pe smartphone a fost și mai mare: 55%, mai ales că mai puțini sunt în fața computerului, fiind și tradiționala cină în familie de Ziua Recunoștinței.

Per total, estimările Adobe pentru perioada numită Cyber Week, 5 zile, de joi până luni, arată vânzări online de 34,8 miliarde dolari, față de 33,9 miliarde dolari în 2021.

Datele preliminare Sensormatic indică faptul că numărul de vizite în magazinele fizice a crescut cu 2,9%. Datele Salesforce Inc indică faptul că reducerile medii sunt în jurul a 30%.

National Retail Federation estimează o creștere de 6-8% a vânzărilor în retail în lunile noiembrie și decembrie, până la valoarea de 942 - 960 miliarde dolari.

Surse: TechCrunch, CNBC, WSJ

Sursă foto: Dreamstime.com