​Zalando - una dintre principalele platforme online de fashion și lifestyle din Europa - își va reduce efectivele cu câteva sute de angajați, compania spunând că s-a extins prea mult în ultimii ani. Zalando s-a lansat în mai 2022 și în România. Compania vinde îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, articole sport, premium și pentru copii.

Shopping onlineFoto: Ver2exe, Dreamstime.com

Financial Times a relatat mai întâi știrea, carea a fost apoi preluată de alte publicații mari precum Bloomberg și Reuters. Retailerul german are 17.000 de angajați și își va reduce cu 5% efectivele. Compania spune că anumite părți ale business-ului s-au extins prea mult și altele au devenit prea complexe, ceea ce a făcut ca luarea unor decizii să fie mai greoaie.

La fel precum alte companii de comerț online, Zalando a crescut puternic în pandemie, iar revenirea la viața normală a făcut ca business-ul să scadă brusc.

Zalando vinde îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, articole sport, premium și pentru copii.

Zalando a fost înființată la Berlin, în 2008 și are peste 50 de milioane de clienți activi în 25 de țări europene. Compania a avut vânzări de 10,4 miliarde euro în 2021, în creștere cu 30% față de 2020. Profitul net a fost de aproape 250 milioane euro.

Sursa foto: Dreamstime.com