Google lansează chatbot-ul Bard pentru un număr limitat de useri din SUA și Marea Britanie, iar numărul celor care-l vor putea încerca va crește în lunile următoare. Continuă abordarea prudentă a Google, care a trebuit să accelereze planurile de lansare a unui chatbot, după ce a văzut succesul ChatGPT și lansarea „New Bing” de la Microsoft.

Google BardFoto: Waingro | Dreamstime.com

New York Times scrie că Google lansează Bard, notând că se menține abordarea prudentă, în pași mici, spre deosebire de ce a făcut OpenAI cu ChatGPT și apoi Microsoft, cu New Bing.

Google a dezvoltat din 2015 tehnologia pentru chatboți și a testat în cadrul companiei un chatbot în ultimii ani, dar nu avea încă de gând să lanseze public un asistent conversațional, pentru că ar fi fost prea riscant. Șefii Google știau că un chatbot ar oferi răspunsuri eronate și ar afecta business-ul de publicitate al companiei, dacă oamenii nu ar mai deschide diverse link-uri cu reclame, pentru că nu ar mai avea nevoie să caute prin link-uri.

În timp, Bard va fi disponibil pentru useri din mai multe țări și în mai multe limbi. Cei de la Google spun că Bard nu va înlocui căutarea pe Google, ci este gândit să o completeze.

Și la prezentarea oficială din ianuarie, dar și la alte evenimente, Bard a dat răspunsuri eronate, însă acest lucru nu este de mirare, dat fiind că mai este de lucru la o tehnologie care va avansa enorm în următorii ani.

Cei de la Google spun că au lucrat pentru a limita pe cât de mult posibil situațiile în care Bard inventează lucruri, pornind de la informațiile găsite pe web, însă oficialii companiei spun că nu pot elimina toate situațiile.

Google are planuri mari pentru tehnologiile de AI și vrea să le introducă în peste 20 de produse și servicii, inclusiv Docs și Sheets. Mai mult, tehnologia dezvoltată de Google va putea fi utilizată contra-cost de companii și de dezvoltatori software care vor să creeze proprii chatboți pentru relaționarea cu clienții.

Sursa foto: Dreamstime.com