Microsoft cauta alternative dupa ce acum doua zile a retras oferta de preluare facuta Yahoo in 31 ianuarie. Microsoft va putea sa concureze cu Google numai daca va achzitiona jucatori importanti de pe piata, cred analistii. Insa presiunea e mai mare pentru Yahoo acum, iar Microsoft ar putea sta calma iar peste ceva timp ar putea face o noua oferta pentru Yahoo, scrie Reuters. Actiunile Yahoo au scazut luni dimineata cu 20% la bursa americana Nasdaq, in timp ce la Google si Microsoft s-au inregistrat cresteri.

Microsoft ar putea incheia diverse afaceri in viitor, insa putine pot fi suficient de convingatoare incat sa poata ameninta dominatia Google in segmentul publicitatii online, scrie Reuters.

Preluarea Yahoo ar fi fost pentru Microsoft cel mai rapid mijloc de a deveni extrem de puternica pe partea de servicii online si publicitate.

"In final, scopul nostru este sa construim o afacere de top in cautarea pe internet, publicitate online, media si retele de socializare", a scris Steve Ballmer, CEO al Microsoft, intr-o scrisoare trimisa angajatilor.

"Chiar daca achizitionarea Yahoo ne-ar fi accelerat ablitatea de a ne urma strategiile in publicitate si servicii online, raman increzator ca ne putem realiza planurile si fara Yahoo", a mai spus Ballmer.

Microsoft ar putea merge mai departe singura, insa un scenariu probabil este ca va folosi o parte din banii pe care i-a "fluturat" prin fata Yahoo pentru achizitionarea unor companii mai mici or pentru parteneriate diverse.

Reuters scrie ca Microsoft s-ar putea alia cu divizia AOL a Time Warner sau cu Fox Interactive Media de la News Corp, divizie ce cuprinde si site-ul de socializare MySpace.

Sefii de la AOL i-au contactat pe cei de la Microsoft pentru o posibila colaborare luna trecuta, dupa ce Ballmer daduse un ultimatum de trei saptamani celor de la Yahoo. pentru a raspunde propunerii Microsoft.

Si NewsCorp a discutat cu Yahoo in ultimele saptamani pentru a explora diferite posibilitati si s-a vorbit si despre o posibila oferta comuna Microsoft - NewsCorp, pentru Yahoo.

Un analist al Canaccord Adam, citat de Reuters, spune ca daca Microsoft cumpara o divizie a NewsCorp ar fi un pas in planul de depasire a Google. Site-urile Google au avut in decembrie anul trecut 590 milioane de vizitatori unici, site-urile detinute de Microsoft au inregistrat 540 milioane, in timp ce Yahoo a inregistrat 485 de milioane de vizitatori unici, conform datelor comScore.

Spre comparatie, site-urile detinute de Time Warner au inregistrat 274 milioane de vizitatori, in timp ce pe paginile Fox Interactive Media au intrat 158 milioane de vizitatori unici.

Analistii cred ca Microsoft poate face progrese majore numai daca achizitioneaza companii foarte mari. Cumpararea unor companii mici, chiar si sofisticate, nu este cea mai buna solutie. Reuters noteaza ca Microsft este totusi sub o presiune mult mai mica decat Yahoo si nu e obligata sa faca rapid o achizitie rasunatoare. Ba mai mult, Microsoft ar putea sta momentan linistita, iar apoi ar putea sa faca din nou o oferta pentru Yahoo, la momentul potrivit.

Pe de alta parte, sefii Yahoo vor trebui sa dea explicatii actionarilor nemultumiti ca afacerea cu Microsoft a cazut, dupa ce companiile nu s-au inteles asupra pretului. Jerry Yang, seful Yahoo, va trebui sa le explice acelor actionari nemultuimiti de ce Yahoo nu a fost convinsa de Microsoft nici dupa ce aceasta din urma a imbunatatit oferta. O fuziune intre aceste doua companii ar fi fost cea mai mare de acest gen din istoria sectorului informatic.

Microsoft se aratase dornica sa ridice cu cinci miliarde dolari oferta facuta Yahoo, pana la 33 dolari/actiune, de la 31 dolari cat fusese initial, insa compania de internet ar fi fost dispusa sa bata palma doar pentru 37 dolari/actiune, declara Steve Ballmer, CEO Microsoft. Oferta imbunatatita se ridica la 47,5 miliarde dolari.

Unele voci din industrie nu exclud posibilitatea ca Yang sa fie debarcat din functie daca peste cateva luni se va dovedi ca a gresit, refuzand oferta imbunatatita a Microsoft