Site-ul de socializare MySpace va avea de maine o fata noua. Cautarea si navigarea pe site se vor face mai usor, spun reprezentantii MySpace, care insista asupra faptului ca schimbarile nu reprezinta un simplu facelift, ci o modificare radicala gandita sa faca site-ul mai atractiv pentru advertiseri dar si pentru utilizatorii persoane fizice, scrie The Telegraph.

Pagina de start va fi imbunatatita, editarea profilelor va deveni mai simpla, iar player-ul video va fi mai bun, putand sa sustina programe high-definition dar si playback full-screen spun cei de la site.

Cea mai mare schimbare va fi la TV Player, utilizatorii putand cauta clipuri individuale, ca pe YouTube. "Suntem in prezent al doilea mare site video global dupa YouTube", spune Anthony Lukom, managing director la MySpace UK. "Deci avem responsabilitatea de a actualiza player-ul cu cele mai noi tehnologii si exact asta facem", a completat el.

Schimbarile majore sunt menite sa ajute MySpace sa recupereze din cota de piata pierduta in lupta cu Bebo si Facebook. Conform comScore, MySpace inregistreaza zilnic pe plan global circa 115 milioane utilizatori unici, in timp ce Facebook are 116 milioane. Totusi, cifrele arata ca numarul de utilizatori MySpace a fost in ultimele doua luni mai scazut decat in perioada similara a anului trecut.

"Facem mai mult decat o simpla restilizare, schimbam modul in care utilizatorii interactioneaza cu site-ul si cu brand-urile", spune un reprezentant MySpace. "Noua fata a site-ului ar trebui sa-l faca mai atractiv pentru advertiseri, in ideea de a creste profiturile", adauga el.

News Corporation, care a cumparat MySpace in 2005 pentru 580 milioane dolari, spera ca schimbarea va atrage si alt tip de public in afara de adolescenti si adulti tineri care sunt interesati de reteaua de socializare. In mai, compania a recunoscut ca site-ul isi va rata tinta de venituri pentru anul in curs si va fi cu 10% sub obiectivul de un miliard de dolari.