Lansarea Chrome, noul internet browser anuntat de Google, reprezinta o amenintare directa la adresa Microsoft, sunt de acord multe dintre cele mai prestigioase publicatii si agentii de presa internationale. Acestea se concentreaza asupra efectelor pe care Google Chrome le va avea asupra rivalitatii dintre Microsoft si Google, abordare preferata chiar si de unele dintre publicatiile de specialitate, interesate, de obicei, sa stabileasca ce e nou, ce e bun sau mai putin bun in cazul unor astfel de lansari.

Ce scrie presa internationala:

New York Times: "Razboiul browserelor reincepe. De data aceasta, oponentul Microsoft este Google, un rival familiar (...) Dar Google nu trebuie sa castige razboiul browserelor. Din punct de vedere strategic, deschiderea unui nou front impotriva Microsoft o forteaza sa aloce resurse pentru a apara francizele sale."

Financial Times: "Google va lansa propriul sau browser Internet in cel mai direct atac de pana acum la adresa dominatiei Microsoft in domeniul software-ului pentru PC-uri. Lansarea noului browser, cunoscut drept Google Chrome, va pune compania fata in fata cu browserul Microsoft, Internet Explorer, dominant pe piata, care este folosit, potrivit estimarilor, de circa trei sferturi dintre utilizatorii de internet".

CNet News: "In lumea media-playerelor, iPod a condus in pofida faptului ca Microsoft a intervenit cu o alternativa buna, dar nu suficient de buna. Firefox a reusit sa castige 20% din piata dupa ani de lupta, 72% dintre utilizatorii de internet folosind inca Internet Explorer. Vor renunta acestia, ca printr-o vraja, la Internet Explorer doar pentru ca si Google a intrat in hora? Putin probabil".

AFP: "Chrome este ultima arma a Google in tentativa sa de a deveni leader in toate domeniile legate de internet. Ultimul mare razboi al browserelor a fost castigat de Microsoft cand aceasta companie a invins Netscape Navigator, in anii '90."

Associated Press / Forbes: Miscarea Google nu ar trebui sa fie vazuta drept o tentativa de a smulge o felie de piata de la Internet Explorer, browserul Microsoft Corp, potrivit analistului Jim Friedland de la Cowen&Co.. Friedland crede ca principalul scop al Google in ceea ce priveste noul browser, denumit Chrome, este sa sustina dezvoltarea si inovatia in zona motoarelor de cautare. Daca Internet Explorer sau Firefox adopta noile caracteristici ale Chrome, Google va iesi in fata, iar importanta sistemului de operare, temelia puterii Microsoft, va scadea".

Los Angeles Times: "In incercarea de a domina nu numai ce fac oamenii pe internet, ci si felul in care acestia trec de la un site la altul, Google Inc. planuieste sa lanseze astazi un browser care sa concureze cu Internet Explorer sau Firefox."

The Guardian: "Potrivit unor analisti, Chrome, anuntat concomitent cu noile servicii Google de comunicatii video dupa modelul YouTube, ar putea prelua atat din cota de piata a Internet Explorer-ului lui Microsoft, cat si din cea a altor browsere, precum Opera sau Firefox".