In primele noua luni ale acestui an, romanii au cheltuit in magazinele online 40 milioane de euro, in crestere cu 60% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform statisticilor RomCard. Totusi, fiindca platile online pentru taxe, impozite, datorii catre diversi furnizori de utilitati au crescut sub asteptarile GeCad, previziunile pentru comertul electronic cu plata online prin card pentru intreg anul au fost rectificate in minus, de la 70 milioane euro, la cel mult 60 milioane.

In trimestrul al treilea al acestui an, romanii au efectuat cumparaturi cu card bancar in magazinele online romanesti in valoare de 14 milioane euro, conform datelor RomCard, cu 59% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. Volumul tranzactiilor inregistrate in primele noua luni a depasit nivelul intregului an 2007, ajungand la aproape 40 milioane euro (plus de 60% fata de noua luni din 2007), aproximativ 35 milioane euro fiind tranzactionate in magazinele online care folosesc solutia ePayment.

„Desi exista opinii care afirma ca vanzarile online au scazut din cauza crizei financiare ce afecteaza piata internationala, comertul online din Romania nu a avut de suferit pana acum. Dimpotriva, in mod surprinzator, trimestrul al treilea nu a inregistrat o scadere a vanzarilor. Daca in mod normal, iulie si august sunt considerate luni slabe pentru vanzari, in 2008, iulie a fost luna cea mai buna a anului, cu un volum de 5,2 milioane euro”, e de parere Carmen Sebe, CEO GeCad ePayment.

„La inceputul anului am estimat un volum de 70 milioane euro, bazandu-ne pe o crestere substantiala a platilor online pentru taxe, impozite, datorii catre diversi furnizori de utilitati. Aceste tipuri de plati nu au crescut insa la nivelul pe care l-am anticipat noi, astfel incat valoarea comertului electronic cu plata online prin card bancar se va situa probabil la nivelul de 57-60 milioane de euro, in crestere cu 65-70% fata de anul trecut”, afirma Carmen Sebe.

Factorii principali care mentin ritmul ascendent al pietei sunt nivelul tot mai ridicat de incredere pe care publicul il are fata de comertul electronic, precum si rapiditatea cu care principalele magazine online isi perfectioneaza serviciile adresate clientilor lor si gasesc permanent noi modalitati de promovare si de crestere a vanzarilor