Microsoft Word implineste un sfert de secol

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 23 octombrie 2008, 16:26 Economie | IT


Word a implinit 25 de ani
Foto: PCWorld
In octombrie 1983 a fost lansata pe piata versiunea Word 1.0 a programului care avea sa devina sinonim cu procesarea de text. A avut un start ezitant, nu s-a impus decat cativa ani mai tarziu, iar in ultimii ani a fost criticat pentru ca are o groaza de meniuri care nu-s folosite niciodata.

Stramosul Word s-a numit Bravo, program ce a fost primul procesor de text, dezvoltat in 1974 la Xerox Palo Alto Research Center. A fost folosit pe computerul Alto, primul din lume la care s-a utilizat un mouse. Charles Simonyi, unul dintre dezvoltatorii Bravo, a fost adus in 1981 la Microsoft de Bill Gates. Simonyi si-a adus un fost coleg de la Xerox si a dezvoltat programul de procesare text Multi-Tool Word, a carui denumire a fost schimbata in "Word", de directorii de marketing ai Microsoft.

Word 1.0  a fost lansat in octombrie 1983 pentru sistemele Xenix si MS - DOS. Doi ani mai tarziu, Word a fost adus si pe calculatoarele Macintosh ale Apple, ale caror vanzari au crescut semnificativ in urma acestei miscari.

Word 1.0 for Windows a fost lansat in 1989, dar pretul era piperat, 500 de dolari. Vanzarile au crescut puternic un an mai tarziu cand pretul a scazut de trei ori. Word 2.0 a fost lansat in 1991, iar in 1993 Microsoft a decis sa alinieze numarul versiunii Word cu cele de la versiunile de MS - DOS si Mac, lansand Word for Windows 6.0.

Apoi, producatorul a decis sa lege Word de anul lansarii si a scos pe piata Word 95, Word 97 si Word 2000. La fiecare au aparut lucruri deranjante pentru multi utilizatori, cum ar fi meniurile personalizate de la 2000, sau Clippy, micul "asistent" care aparea mereu pe ecran la Word97.

Una din criticile adresate Word a fost ca de-a lungul anilor s-a incarcat cu prea multe meniuri inutile, in incercarea de a oferi de toate, tuturor. Erau multe lucruri pe care majoritatea oamenilor nu le foloseau niciodata si nici nu le intelegeau, dar au persistat. Word 2002 a fost considerat mai usor de folosit, iar Office Word 2007 a reprezentat o restilizare majora.

Word are concurenti astazi, Open Office si chiar Google Docs se raspandesc tot mai mult, insa aplicatia Microsoft e nelipsita de pe calculatoarele multora, fie ca e cu licenta sau nu.









5348 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Doamne ce era si ce a ajuns (Joi, 23 octombrie 2008, 16:51)

    Alex S [utilizator]

    E incredibila diferenta. A evoluat enorm. Incredibil cum Microsoft a ajuns companie de 51 de miliarde de $ pe an stiind ca a inceput cu un soft care arata asa. Bravo lor.
  • -2 (2 voturi)    
    "Word acum 25 de ani" (Joi, 23 octombrie 2008, 16:51)

    marius [anonim]

    Si cand te uiti la poza zice: "Welcome to Word 5.0"...
    Iar faza cu legatul versiunii de Word for Windows cu versiunea de MS-DOS si Mac este cea mai originala chestie stupida pe care am auzit-o de la inventarea Hotnews'ului...
    Keep it up, stork!
    • +1 (1 vot)    
      Word for mac a existat intr-adevar (Joi, 23 octombrie 2008, 16:57)

      River [anonim] i-a raspuns lui marius

      http://lowendmac.com/software/microsoft/word-for-macintosh.htmll
      • 0 (0 voturi)    
        inca exista (Joi, 23 octombrie 2008, 21:58)

        Thheo [utilizator] i-a raspuns lui River

        chiar Office.. ( aproape integral )
    • 0 (0 voturi)    
      :)) (Joi, 23 octombrie 2008, 17:17)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui marius

      good one!
  • +2 (4 voturi)    
    Word e foarte OK pentru documente obisnuite (Joi, 23 octombrie 2008, 17:18)

    outside_the_wall [utilizator]

    Pentru utilizatorii nu foarte exigenti, Word e foarte bun si e usor de folosit. E drept, are multe probleme si din pacate multe dintre ele au fost "imprumutate" si in OpenOffice. Ecuatiile arata groaznic in ambele, iar cei care scriu publicatii stiintifice cu multe formule folosesc de obicei LaTeX. E pe gratis si e o unealta pentru produs documente de calitate. Fisierele sursa LaTex sint mult mai mici ca dimensiuni pentru ca contin doar text. Si figurile sint de obicei mai mici, pt. ca sint "vector grahics" (de ex. EPS). Dezavantajul LaTex e ca are nevoie de compilator, nu doar de "viewer". Deci fiecare alege unealta care ii convine pentru o anumita problema. Word e bun ca e usor sa faci un tabel de ex, sau sa scrii un text rapid, iar LaTex e bun pentru editari mai riguroase. De aceea daca vrei sa faci un tabel sau un document simplu, in LaTex trebuie sa scrii si ceva cod, iar asta nu e intotdeauna eficient sau de dorit. Bineinteles, cind te grabesti foarte tare sa iei notite, si nu vrei sa ai incompatibilitati e mai bine sa faci un fisier text, folosind notepad, nano, vi.... :)
    • 0 (2 voturi)    
      anti word (Joi, 23 octombrie 2008, 21:46)

      x-de-la-linux [anonim] i-a raspuns lui outside_the_wall

      EXACT!
      problema e ca nici naiba n-o sa foloseasca latex sau chiar frontend-urile Kile sau Lyx chiar daca sunt destul de user friendly. Asta e... As baga totusi OpenOffice daca as avea firma. Costa 0 lei si e chiar daca versiunile vechi sunt ceva mai incete au export PDF nativ si formatarea se pastreaza destul de bine.
      • 0 (0 voturi)    
        da, tocmai asta ziceam (Vineri, 24 octombrie 2008, 1:16)

        outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui x-de-la-linux

        LaTeX folosesc matematicienii, fizicienii, si cei care se lupta cu multe formule pentru publicatii stiintifice. Nu se cade sa mergi la un jurnal de renume cu formule in Word (la unele chiar nu se accepta deloc word format). Normal ca si eu folosesc OpenOffice, sau chiar MS Office daca veau ceva rapid. Fiecare foloseste ceea ce crede ca i se potriveste mai bine. Nu o sa ii spun mamei mele sa foloseasca Latex sub Linux. Pentru ea "Word" e "perfect".
        • 0 (0 voturi)    
          draga outside_the_wall (Vineri, 24 octombrie 2008, 9:49)

          a [anonim] i-a raspuns lui outside_the_wall

          fiindca veni vorba, "Word" + "perfect" = "Word Perfect", in Word Perfect puteam sa dau cautare la un inceput (atentie, nu text intreg) de Bold sau Italic. In Word cum fac?
          • 0 (0 voturi)    
            no clue (Vineri, 24 octombrie 2008, 11:53)

            outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui a

            O fi posibil din editor, habar nu am.
            Poate te ajuta vreu "wordist" experimatat. Probabil, daca eu as avea o astfel de problema as deschide fisierul in mod text. As cauta acolo si nu as gasi nimic, decit un text indescifrabil. :))
          • 0 (0 voturi)    
            Nu inteleg (Vineri, 24 octombrie 2008, 13:28)

            Louis [anonim] i-a raspuns lui a

            Vrei sa cauti numai text cu o anumita formatare? In fereastra de cautare este un buton More. Daca il apesi, apar multe optiuni de cautare, inclusiv legate de formatarea textului in care se cauta.
            • 0 (0 voturi)    
              Word Perfect, ce amintiri... (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:33)

              a [anonim] i-a raspuns lui Louis

              In vechiul Word Perfect se puteau face macrouri simple ca in Word. Aveai avantajul ca puteai sa cauti un inceput de bold care era marcat (cam ca in html) cu [BOLD] fata de sfarsitul de bold care era marcat cu [bold]. Se pare ca merge si in Word cautand un text bold-uit si tastand sageata stanga. Avantajul lui Word Perfect care nu l-am mai regasit in Word era ca puteai sa stabilesti sa fii in mod selectare si sa cauti ceva fiind in acest mod. Spre exemplu daca doreai sa selectezi de la un inceput de bold pana la un sfarsit de italic cautai un [BOLD], intrai in mod de selectare (nu mai stiu exact cum), apoi cautai un [italic] si textul care incepea cu bold si se termina cu italic era selectat. Stiu ca se poate in Vilsual, dar...
  • 0 (2 voturi)    
    . (Vineri, 24 octombrie 2008, 0:32)

    Mda [utilizator]

    asta cu "licenta sau nu" e chestie tipic romaneasca, recunoastem ca piratam soft :)) (chiar si de catre basescu)
  • +2 (4 voturi)    
    Meh (Vineri, 24 octombrie 2008, 5:09)

    Cătălin [anonim]

    În ianuarie aşteptăm un articol la fel de elogios despre Free Software Foundation. :-) Word e un produs pe moarte.
    • 0 (0 voturi)    
      . (Vineri, 24 octombrie 2008, 10:31)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui Cătălin

      sigur... =))
    • +1 (1 vot)    
      RE: Meh (Vineri, 24 octombrie 2008, 10:49)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Cătălin

      Atata timp cat guvernele multor tari pun botul...


      Nu bagati acum lista cu functionalitatile oferite in plus de MS Office fata de concurenta, deoarece ma indoiesc de faptul ca nenea/tanti functionar foloseste mai mult decat functionalitatile de baza.
  • +3 (3 voturi)    
    word 1 nu era chiar o vedeta! (Vineri, 24 octombrie 2008, 10:22)

    Gabriel din Deva [anonim]

    Eu imi amintesc din acele vremuri mai mult de word star si de word perfect decat de word 1. Evolutia lui word a inceput odata cu windows 3.1 cand a aparut si ms. word (nu-i mai stiu versiunea) care oferea o interfata grafica foarte usor de utilizat si productivitate mult crescuta. Ms. Office mi se pare totusi mai productiv decat Open Office, dar totusi este solutia de ales atat pentru firmele private cat si pentru institutiile statului pentru simplu motiv ca este gratuit si poti sa-ti faci bine treaba cu el. O economie de aprox cateva sute usd/pc mi se pare totusi o suma considerabila. Un lucru ciudat este ca in curricula scolara este cuprins Ms. Office, iar in multe institutii ale statului trebuie sa ai certifare ECDL. Educatia si instruirea se face pentru produse Microsoft. De ce nu Open Office, Linux , Java? Sau chiar Google Docs cu care poti edita propriile documente on-line.
  • +1 (1 vot)    
    WordPerfect 5.1, 5.2, apoi 6 (Vineri, 24 octombrie 2008, 12:06)

    zet [anonim]

    Prin 94-95, wordperfect nu avea rival. Era structurat atat de logic si de intuitiv, ca Word nu a reusit niciodata sa se apropie, si dau un singur exemplu: in wordperfect, puteai sa cauti coduri! fiecare operatie de formatare cuprindea textul intre doua taguri, coduri, si acestea puteau fi cautate. Robust, logic, inteligent... Editarea de tabele de asemenea, era extrem de robusta, si la fel, fiecare celula , linie, coloana, etc putea fi vizualizata ca insiruire de taguri. word nu a fost niciodata si nu este nici acum asa. spre disperarea mea am vazut pe viu prin 95/96 cum word devine status quo, toti utilizatorii de tip gospodina nici nu concepeau sa renunte la butoanele cu care formatai direct, mentalitate care s-a propagat pana in zilele noastre, utilizatorii de rand nu au nici cea mai mica idee ce e in spate, ei dau click cu mouseul pe un butonas si asta e.
    Un lucru bun al wordului, de care ma folosesc din plin este VBA, daca am de facut un document de mai mult de 2 ori pleznesc o rutina care genereaza docomentu, si foloseste variable field.
    • 0 (0 voturi)    
      WordPerfect ... ce vremuri ... (Vineri, 24 octombrie 2008, 19:48)

      George [anonim] i-a raspuns lui zet

      Din pacate, M$, bagand spaga la greu (mascat, nu cu sacosa) si-a bagat suita de office peste tot. Chiar au facut efoturi sa ingroape wordperfect-ul :( ... iar aceste eforturi nu au fost facute pentru imbunatatirea suitei proprii ... ci pentru a o denigra ce cealalta. Un singur exemplu: proiect de 120 pagini, intr-un singur document, cu cca 100 desene si 300 ecuatii, lucrat pe un 286 1MB RAM ... in wordperfect 5.1/DOS. Nici o problema, a functionat perfect. Un alt proiect, 140 pagini, tot intr-un fisier, cam acelasi numar de poze si ecuatii, lucrat pe un 484 DX4, 16 MB RAM, in Word 6.0 (office 95). TEAPA!!! Daca nu as fi avut o copie salvata, as fi ramas cu curu'n balta. Cand l-am deschis sa-l listez ... in loc de poze si ecuatii aveam cate un patratel ... mic de tot. Sa va mai spun ca si Windows-ul 95 si Office-ul erau cu licenta ???? Inutil ... au fost ultimele softuri pe care am dat bani. Linux-ul sa traisca :lol: .
      PS o sa fac cinste cu un butoi de vin ... cand o sa-si inchida M$ portile. Il tin la beci, sa se invecheasca ... deci cu cat mai tarziu, cu atat mai bine ... vinul mai bun ... caderea mai dureroasa ...
      • 0 (0 voturi)    
        MS... Office (Marţi, 28 octombrie 2008, 8:00)

        giani [anonim] i-a raspuns lui George

        E o suita "pentru birou", pentru lucrul rapid de zi cu zi (adrese, evdente simple tabelare, prezentari etc.). Am lucrat in Word Perfect in 1996-1997 si nu am o amintire foarte placuta intrucat consumai mult mai mult timp pentru editarea unui document decat daca utilizai Wordul. E valabil si pentru Lotus 1-2-3 ce se dorea concurentul Excellului. Apreciez Microsoftul pentru castigul de timp si interfata prietenoasa. E adevarat, nu te face mai inteligent intrucat lucreaza pentru tine (nici macar nu stiu cata lume mai foloseste combinatiile de taste in loc de click). Cand e vorba de eficienta la birou, asta conteaza...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version