Lenovo Group - al patrulea producator mondial de PC-uri - a afisat pierderi in ultimul trimestru din 2008, dupa aproape trei ani de profit, noteaza Reuters. Pierderile au fost in concordanta cu cele mai pesimiste prognoze, iar compania va trebui sa se orienteze si spre segmentele cu preturi mai mici. Lenovo a anuntat ca CEO-ul companiei s-a schimbat.

Producatorul a afisat pierderi de 96,7 milioane dolari in trimestrul octombrie - decembrie, in timp ce prognozele indicau pierderi cuprinse intre 8 si 96 milioane dolari. Lenovo nu mai afisase pierderi din primul trimestru al lui 2006 cand a fost pe minus cu 89 milioane de dolari, ca urmare a restructurarilor. Si trimestrul curent va fi afectat de costurile cu restructurarea, care pot ajunge la 150 milioane doalri, astfel ca analistii prevad pierderi nete de 273 milioane dolari in inauarie - martie.

Cheia revenirii este o schimbare de strategie ce consta in orientarea spre segmentul consumatorilor individuali, cu produse ceva mai ieftine decat in sectorul unde Lenovo face in prezent cea mai mare parte din venituri, cel de business.

Compania a facut si schimbari importante la varf, CEO-ul William Amelio e inlocuit de Yang Yuanqing care era sef al consiliului de administratie. Amelio a condus compania din decembrie 2005, iar contractul i-a expirat.

Cota de piata a Lenovo pe piata mondiala a PC-urilor a scazut de la 8% in trimestrul al treilea din 2007, la numai 7,4% un an mai tarziu, dupa ce concurenti precum Toshiba, Acer si Asus au castigat teren.

Compania a devenit celebra in 2005 dupa ce a cumparat pentru 1,25 miliarde dolari divizia de PC-uri a IBM.