Numarul de vizitatori la cel mai important targ european de IT&C - CeBit Hanovra - a scazut cu 20% anul acesta, fata de 2008, a anuntat Deutsche Messe, citat de PC World. La targul care a durat sase zile saptamana trecuta au venit 400.000 de vizitatori, numar mai mic decat cel de anul trecut, iar organizatorii vor avea o problema in a convinge companiile ca merita si pe viitor sa investeasca pentru a participa.

Numarul de vizitatori a scazut cu 20%, spun organizatorii, insa cei care au venit au fost mai de calitate, mai sustin germanii. A scazut puternic numarul de vizitatori din Asia, insa a compensat partial cresterea celor veniti din America si Orientul Mijlociu. La targ au participat 4.300 de companii din 69 de tari, insa in lunile premergatoare peste 1.000 de companii. in majoritate asiatice, si-au anulat participarea, dupa ce criza le-a fortat sa taie bugetele de calatorie.

Deutsche Messe dadea informatii despre numarul vizitatorilor si pe la jumatatea targului, insa anul acesta a rupt traditia si nu a mai comunicat, pentru a nu-i face si pe altii sa renunte in a mai veni.

PC World noteaza ca targul a inceput in forta, au fost anunturi interesante iar acoperirea media era importanta si datorita vizitei lui Arnold Schwarzenegger, guvernatorul Californiei. Problema este ca in a doua parte a saptamanii au lipsit informatiile de mare interes care in alte editii tineau capul de afis in presa de specialitate.

Editia din 2010 se va tine intre 2 si 6 martie, va dura deci cu o zi mai putin, urmand sa se termine sambata pentru ca invitatii sa poata ajunge la casele lor pana la incepeera noii saptamani de lucru. Dupa scaderea din acest an, organizatorii vor trebui sa convinga companiile ca merita sa mai vina si in alti ani la CeBit.