Andreea Allardin, director general Best Distribution: Nu e rau ca retailerii IT inchid magazine, deoarece sunt vizate cele care merg in pierdere
Allardin spune ca marile companii de retail au deschis in ultimii ani multe magazine, si in locuri in care stiau ca vor avea vanzari mici, doar din nevoia de a castiga cota de piata. Acum, cand criza a lovit vanzarile, retailerii se vad nevoiti sa devina mai eficienti si astfel sa inchida "punctele slabe", si anume aceste magazine mici care nu fac profit.
Allardin spune ca pe criza, vanzarile de jocuri video, atat pentru PC, cat si pentru consola, au de castigat, deoarece lumea taie din bugetele dedicate vacantelor si iesirilor in oras, si vor sta tot mai mult in casa, pe langa PC. Ea estimeaza ca piata jocurilor video va creste anul acesta cu 20%, de la o valoare a vanzarilor la raft de 13 milioane euro anul trecut, la 16 milioane euro anul acesta.
Best Distribution estimeaza ca numai o cincime din jocurile video aflate in tara au fost cumparate legal, restul provenind de pe piata neagra. E de asteptat ca in urmatorii ani ponderea jocurilor cumparate pe cale legala sa creasca, insa extrem de moderat.
Romanii sunt fani ai jocurilor de actiune, shootere, jocuri de sport si simulatoare. cele mai vandute jocuri in tara sunt FIFA, NFS, World of Warcraft, SPORE, GTA4 si Sims.
Best Distribution detine, conform propriilor aprecieri, circa 60% din piata de distributie de jocuri video si a terminat anul trecut cu o cifra de afaceri de 5,8 milioane euro, iar pentru acest an estimeaza 8 milioane euro. Preturile jocurilor pornesc de la circa 20 de lei si ajung pana la 280 lei, dar la inceputul anului acesta jocurile s-au scumpit din cauza deprecierii leului. Vanzarile de jocuri pe online au fost slabe la inceputul anului. Din cauza apropierii de curs lira - euro multi romani au preferat sa-si cumpere jocurile din Marea Brtianie, insa in UK preturile vor creste curand.
Best Distribution, detinuta de compania greceasca CD Media, are in portofoliu 600 de jocuri video, de la producatori precum Electronic Arts, Activision, Blizzard, Take 2 Interactive, Eidos, Atari, Codemasters si altii.
In 2008, jocurile pentru PC aveau 70% din piata, iar cele pentru console detineau restul de 30%, insa cea de-a doua categorie castiga teren, cateva procente pe an. Totusi, jocurile pentru PC raman preferatele multora si datorita pretului mai redus.

Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi
Găurile negre supermasive, formate din materie întunecată? / Internauții au decodat mesajul secret al roverului Perseverance / GTA ar putea fi interzis în SUA /
S-au apucat mai mulți români de yoga în pandemie? „De acasă se muncește mai mult decât de la birou. Faptul că urmează ora de yoga, mă forțează să-mi închid laptopul”
INTERVIU Un an de la primul caz de COVID-19 în România / De ce a scăzut drastic numărul îmbolnăvirilor în ultimele 2-3 luni și ce ne așteaptă: Al treilea val nu va fi de intensitatea celui de-al doilea / Testele rapide ar trebui distribuite gratuit medicilor de familie, am ști clar numărul real de cazuri