Microsoft a prezentat joi noul sau motor de cautare numit Bing cu care vrea sa concureze in mod serios cu Google si Yahoo. Noul motor de cautare va fi disponibil pentru public incepand cu 3 iunie, iar compania spune ca ofera rezultate mai eficiente la cautari, le da utilizatorilor mai multe optiuni din care sa aleaga si ii scuteste de click-uri inutile.

Motorul de cautare se va concentra initial pe patru directii: luarea unei decizii de cumparare, planuirea unei calatorii, cercetari despre starea de sanatate si gasirea unei companii locale.

Microsoft spune ca motorul sau e mai "destept" decat concurentii si ofera rezultate divizate pe categorii, pentru ca utilizatorul sa gaseasca mai usor exact ce cauta. Spre exemplu, daca se cauta un anumit produs, intr-un meniu din stanga ecranului vor fi afisate fotografii cu el, site-urile producatorilor, cronici ale celor care au folosit produsul, dar si locuri de unde il poti cumpara.

Daca se cauta un nume de sportiv, motorul va afisa link-uri cu statistici sau cu stiri, ori daca se cauta un nume de tara, ar trebui sa apara diverse categorii, precum starea vremii, date geografice sau obiective turistice, pentru ca cel care cauta sa nu intre in prea multe site-uri pana gaseste ce vrea.

"Avem un nou motor de cautare si vrem sa facem totul un pic mai bine decat ceilalti", a spus la evenimentul de lansare, Mike Nichols, manager la divizia de search a Microsoft.

Cei de la Microsoft spun ca au ales Bing fiindca numele e scurt e va fi usor de retinut oriunde in lume.

Microsoft sustine ca motorul va fi extrem de usor de folosit si va da rezultate eficiente. In plus vor fi optiuni interesante, cum ar fi afisarea sumarului unui site in pagina cu rezultatele cautarii sau afisarea unor raspunsuri direct in pagina cu rezultatele cautarii, pentru a nu mai fi nevoie sa intri pe alt site.

Spre exemplu, daca se tasteaza la cautare "bilete de avion intre orasele X si Y", motorul ar trebui sa afiseze in rezultatele cautarii pretul zborurilor, ori daca utilizatorul cauta hoteluri dintr-un anumit oras, langa rezultatele cautarii vor fi afisate si medii ale notelor date de alti utilizatori diverselor hoteluri.

Paul Stoddart,, seful diviziei de search a Microsoft in Marea Britanie spune ca folosind alte motoare de cautare trebuie sa tot adaugi cuvinte pentru a gasi exact ce vrei, apoi intri pe multe site-uri si pana la urma abandonezi cautarea, nemultumit. Cu Bing nu ar trebui sa se intample asa ceva, spune Stoddart, care adauga ca Microsoft vrea sa stabileasca o legatura emotionala cu utilizatorii.

Ramane de vazut cum se va impune Microsoft cu noul motor de cautare si daca vor fi oameni dispusi sa renunte la Google pentru un motor aflat la inceput. Cifrele din SUA sunt prea putin incurajatoare pentru Microsoft: Google are peste 60% din piata, Yahoo circa 20%, iar Live Search, predecesorul Bing avea 8%.

.