I.R.I.S SA distribuitorul oficial al produselor Apple in Romania a inceput un proces de rebranding si isi schimba denumirea in Apcom, ca parte a unei strategii prin care toti distribuitorii regionali ai Apple vor primi acest nume si vor fi inclusi intr-o structura unificata. Compania estima inainte de criza ca vanzarile Apple in Romania vor creste cu 60% anul acesta, dar dupa un prim trimestru de scadere, prognoza pe tot anul indica o crestere de 10 - 20%.

Anul trecut vanzarile I.R.I.S catre distribuitori s-au cifrat la 13 milioane euro, insa vanzarile de produse Apple in tara sunt mai mari deoarace unii parteneri fac importuri directe. Totusi, vanzarile I.R.I.S in primul trimestru au scazut cu 30%, dar se vad deja semne ca piata isi revine usor. Reprezentantii companiei spun ca in primul trimestru retailul a fost blocat, deoarece companiile din sector isi facusera stocuri mari, au vandut putin, astfel ca nu au mai avut de ce sa cumpere.

Totusi, reprezentantii companiei spun ca Apple si-a marit cota de piata in primul trimestru, deoarace estimarile lor arata ca piata totala ar fi scazut cu 60%.

Compania I.R.I.S a intrat intr-un proces de rebranding si isi va schimba numele in Apcom Romania. Reprezentantul Apple in Romania este parte a grupului international MDS Holding care are sediul central la Beirut, Liban, insa se ocupa de distributia Apple in opt tari din regiunea Europei Centrale si de Est.

Toate companiile din aceste tari isi vor schimba denumirea in Apcom, iar compania spune ca un efect al schimbarii va fi ca produsele Apple vor ajunge in aceasta regiune a Europei la un interval mai scurt de la lansarea internationala. In prezent, spun reprezentantii Apcom, intervalul este in medie de doua saptamani, dar sunt si produse la care este mai mare, datorita cererii, cum s-a intamplat cu laptop-ul MacBook Air.

In Romania exista in prezent sase magazine Apple Premium Reseller (trei in capitala si cate unul in Galati, Iasi si Cluj, iar anul acesta se vor mai deschide doua (Brasov si Timisoara).

MDS Holdings își desfășoară activitatea de 35 de ani în 67 de țări prin aproape 100 de companii din zona EMEA.