Site-ul de micro-blogging Twiiter are o crestere fulminanta, insa imaginea sa risca sa se degradeze dupa ce pe site apar tot mai multe mesaje publicitare si alte tipuri de spam care ii dau site-ului un aer aemanator "Vestului Salbatic", scrie Financial Times, citand analisti din piata. Pe de alta parte, un studiu recent facut de Harvard arata ca 10% din utilizatori creeaza 90% din continutul Twitter, iar multi useri pun un singur mesaj si apoi renunta.

Ritmul exploziv de crestere al Twitter l-a facut tinta pentru spam si pentru cei care fac promotii platite. Exista, spre exemplu, firme care platesc bloggeri sau alte persoane sa puna materiale pozitive despre anumite companii. Se lucreaza la un produs care sa permita unor persoane sa primeasca bani daca posteaza lucruri pozitive despre o anumita companie si produs.

In plus, o alta companie poate prelua conturile unor utilizatori si apoi poate trimite de pe ele mesaje publicitare pe Twitter, iar detinatorii conturilor primesc bani. Acesate practici au atras multe critici de la voci care spun ca Twitter e tot mai "poluat" cu mesaje nedorite.

O alta problema a fost spam-ul, in ultimele saptamani, "viermi" electronici malitiosi au compromis conturi si au trimis mesaje in numele unor utilizatori, reusind sa si infecteze unele PC-uri. Twitter a rezolvat probleme, dar multi au inceput sa se indoiasca de securitatea site-ului.

Twitter are mai putin de 50 de angajati, insa a cunoscut o crestere exploziva, ajungand sa aiba circa 32 de milioane de utilizatori unici, comparativ cu 1,6 milioane acum un an. Totusi, Twitter nu a dezvoltat un model propriu de afaceri, insa multe companii folosesc site-ul pentru a-si anunta diferite promotii. Analistii spun ca posibilitatile site-ului sunt limitate datorita faptului ca mesajul nu poate avea peste 140 de caractere. Sunt de multe ori prea putine pentru a putea mentiona ca mesajul este unul sponsorizat.

In plus, un studiu recent al Harvard Business School a aratat ca 90% din continutul site-ului este creat de numai o zecime din utilizatori. In plus, multi utilizatori trimit doar un singur mesaj si devin inactivi, iar peste jumatate din cei inregistrati pe site posteaza abia o data la doua luni.