Producatorul de sisteme de navigatie Mio Technology estimeaza ca piata sistemelor GPS in Romania va scadea anul acesta cu mai mult de 10%, spre 80.000 de unitati, dupa ce inainte de criza previziunile indicau o valoare dubla, a spus sefa Mio pentru Romania, Laura Samson. Compania a lansat o noua serie de GPS-uri, in iulie va lansa un nou model de smartphone, iar in toamna va ajunge in tara un mini-laptop.

Mio estimeaza ca va vinde 15.000 de terminale in primul semestru si 35.000 pe intreg anul, mai putin fata de cele 45.000 de terminale vandute in 2008. Totusi, compania spune ca isi va mentine cota de piata de circa 45%. Anul trecut in tara s-au vandut cam 90-100.000 de sisteme GPS, desi inainte de criza, cei de la Mio estimau vanzari de 180.000 pentru toate marcile.

Pentru anul in curs estimarile Mio indica 80.000 de terminale pentru intreaga piata, si e de asteptat ca pretul mediu sa scada. Totusi, Laura Samson spune ca nu vor creste masiv vanzarile pentru GPS-uri low-cost, "no name".

"In criza cumparatorii vor sa fie siguri ca - daca au dat acei bani, obtinuti mai greu decat in alti ani - isi iau un aparat bun", spune sefa Mio pentru Romania.

Compania a lansat o noua serie de terminale Moov Spiirit, trei aparate cu preturi intre 1.000 si 1.700 lei. In plus, compania va aduce in iulie un nou model de smartphone, iar in trimestrul al treilea ca lansa in tara un netbook cu ecran de 7 inch si sistem GPS incorporat.

Laura Samson spune ca piata GPS-urilor are in continuare unde sa creasca fiindca rata de penetrare este infima la noi, 5%, fata de tarile dezvoltate din Occident unde a ajuns la 70%, iar lumea deja se gandeste sa-si schimbe cel de-al doilea GPS, in timp ce la noi, multi nu-l au nici pe primul.

Mio Technology s-a infiintat in 2002 si are in prezent 1.500 de angajati, vanzandu-si produsele in 47 de tari. Compania produce sisteme de navigatie pentru masini, sisteme portabile si PDA-uri.