Microsoft va lansa curand versiunea beta a unui soft antivirus gratuit care ar putea concura cu produse de la McAfee sau Symantec, scrie Reuters. Microsoft a anuntat in noiembrie anul trecut ca lucreaza la un soft antivirus gratuit sub numele de cod Morro, dar ramane de vazut cati vor fi dispusi sa renunte la produse in care au incredere pentru un program gratuit care nu si-a dovedit inca utilitataea.

Noul antivirus ar trebui sa ofere protectie impotriva diferitelor amenintari informatice: virusi, spyware, troieni. Compania testeaza in prezent serviciul gratuit cu angajatii sai, dar foarte curand ar trebui sa apara si versiunea beta pentru public.

Proiectul se numeste Morro, de la numele unei plaje din Brazilia - Morro de Sao Paolo. Ramane de vazut daca utilizatorii vor alege noul produs in loc sa cumpere pachete consacrate de la McAfee sau Symantec care costa circa 40 de dolari/an.

Acum trei ani, Microsoft a lansat antivirusul OneCare care s-a dovedit a fi un esec comercial. Un reprezentant al Symantec, citat de Reuters, spune ca programul gratuit va fi probabil o versiune "cheala" a OneCare, iar utilizatorii prefera totusi suite complete pentru a fi protejati de toate amenintarile informatice. Un reprezentant la McAfee a declarat ca noul program nu reprezinta o amenintare

PC World noteaza ca exista programe antivirus gratuite, dar vanzarile marilor companii de soft nu au fost afectate. Publicatia se intreaba ce l-ar determina pe un utilizator sa descarce gratis varianta mai "saracacioasa" a unui program care cand era pe bani nu prea a fost dorit (OneCare). Totul tine de increderea pe care o au utilizatorii intr-un anumit program si in capacitatea acestuia de a mentine amenintarile departe.