Anul fiscal ce se incheie saptamana aceasta este primul in care veniturile filialei romanesti a Microsoft scad, dupa ce in anii trecuti urcau in medie cu 50%, a spus directorul companiei, Calin Tatomir. Criza a afectat compania care a mai si suprimat posturi, insa a facut si angajari in ultimele luni, iar in curand vor fi integrati in companie si 30 de oameni ai companiei Ciao GmbH de la Timisoara, dupa ce anul trecut Microsoft a achizitionat la nivel mondial coroporatia Greenfield, din care face parte si Ciao.

Anul fiscal al Microsoft incepe in iulie, iar dupa primul trimestru, in 2008, compania era pe plus cu 50% si totul parea sa mearga excelent, mai ales ca veniturile au fost propulsate si de un contract cu Ministerul Educatiei. Totusi, scaderea cheltuielilor in IT si prabusirea retailului de PC-uri au adus vanzarile pe minus, mai ales in trimestrul al patrulea din anul fiscal. Astfel, veniturile Microsoft Romania vor scadea anul acesta fiscal cu 10-15% fata de cele inregistrate in 2007/2008.

Totusi, pe partea de angajari lucrurile au cunoscut o dinamica pozitiva, acum cateva luni erau 260 de angajati, iar acum sunt 285-290, la filiala si la centrul de suport global. Tatomir adauga ca la centrul de suport vor mai fi adusi circa 20 de oameni in a doua parte din 2009, deoarece acel centru se ghideaza dupa mersul economiei mondiale, nu dupa cel al economiei romanesti, astfel ca mai e loc de crestere. Interesant este ca printre angajatii Microsoft Romania se numara oameni din Senegal si Sri Lanka.

In plus, dupa ce anul trecut, in august, Microsoft a cumparat pe plan mondial compania Greenfiled Online Inc, 30 de angajati din Timisoara ai acestei companii vor fi integrati in Microsoft Romania in cateva zile cel mai probabil. Cei 30 de angajati lucreaza la Ciao, o divizie a Greenfiled care se ocupa de cautarea inteligenta pe internet. Astfel, un client care cauta un anumit produs pe internet nu va primi doar o insiruire de linkuri in care trebuie sa intre rand pe rand, ci va primi direct un tabel comparativ gata facut de un motor de cautare pe baza rating-urilor pe care clientii le-au dat produselor dar si a preturilor. Ciao este un buton integrat in motorul de cautare Bing, insa serviciul e disponibil in sapte tari europene, dar nu si Romania.

Tatomir nu a oferit tinte de cote de piata pentru motorul de cautare Bing, deoarece este prea devreme de oferit cote de piata, acest lucru fiind posibil peste trei - sase luni.

Microsoft lanseaza in tara sistemul de operare Windows 7 in octombrie, sistem de operare pentru care compania pregateste cea mai mare campanie de marketing din istoria sa. Windows 7 a fost primit bine si ca numar de descarcari la versiunea beta, dar si la partea de cronici, iar prezenta unei versiuni care poate rula si pe netbook-urile cu resurse limitate constituie un mare avantaj, spune Dan Bulucea, director de marketing al companiei.